Za svou nepříliš dlouhou rallycrossovou kariéru už dosáhl mnoha úspěchů. Je dvojnásobným mistrem Evropy v divizi Super 1600 a za sebou má premiérovou sezonu v divizi Super Car, při kterém dokázal dvakrát vyhrát. V zimě překvapivě opustil tým Liam Dorana a kývl na nabídku Andréase Erikssona. V týmu Olsbergs MSE dostal k dispozici vůz Ford Fiesta. Třetím závodem rallycrossového mistrovství světa bude podnik v jeho domácím Norsku. A Andreas Bakkerud se po výhře v Lydden Hillu vrací na domácí trať jako průběžně vedoucí jezdec šampionátu.
Už loni Bakkerud dokázal, že jeho přestup do divize Super Car nebyl uspěchaný. Naopak dvě vítězství svědčí o tom, že norský jezdec si místo v nejsilnější divizi zasloužil. Jak s odstupem času viděl svou první sezonu? "Z počátku jsme měli mnoho technických problémů, ale postupem času se vše zlepšovalo a přišly také úspěchy v podobě vítězství. Do další sezony jsem si přinesl mnoho zkušeností, který chci využít v boji o letošní titul," říká Andreas Bakkerud. "Co se týče jízdního stylu nebyla to pro mě velká změna, oproti vozům Super 1600 Super Car disponuje mnohem větší silou. Je to těžké popsat, jak se toto auto chová a co v něm jezdec zažívá. Velice snadno vyrobíte chybu nebo se přetočíte. Je třeba velice rychle řadit. Ale nic speciálního co by mě v loňské sezoně překvapilo, jsem nezažil," pokračoval norský jezdec.
V zimě přišla překvapující informace. Andreas Bakkerud opustil tým LD Motorsports a zamířil do týmu Olsbergs MSE. Z vozu Citroën DS3 přesedl do vozu Ford Fiesta. Jednání trvala přibližně měsíc. Na konci ledna byla podepsána nová dvouletá smlouva. "Bylo to pro mě trochu překvapení. K prvnímu kontaktu došlo při posledním závodě Global rallycross championship 2013 v Las Vegas. Je to pro mě nová šance a příležitost, za kterou jsem hrozně rád. OMSE je silný tým se skvělým autem, který na mě loni hodně zapůsobil. V úvahu přicházely i jiné varianty, první volbou pro mě bylo setrvání v týmu LD Motorsports. Poté, co se objevila nabídka od Andréase Erikssona, jsem zvolil tuto možnost," uvedl Bakkerud.
Letošní sezonu začal Andreas Bakkerud skvěle. V Portugalsku se sice musel sklonit před Petterem Solbergem a skončil na druhém místě. V Anglii už zvítězil a dostal se do vedení mistrovství světa. "Mým cílem jsou jen ty nejvyšší příčky, pokud možno úplně ty nejvyšší. Nesmím však zapomenout, že je tu také plno dalších skvělých jezdců. Petter Solberg má za sebou těžkou sezonu, ale pokud mu bude fungovat auto, je to pravděpodobně nejrychlejší jezdec, který nyní v rallycrossu je. Pokud mám ovšem říct, kdo je největší konkurent a favorit, říkám Timur Timerzyanov."
Problémy mu nedělá ani změna vozu. Před sezonou absolvoval několik testování, aby si na nové auto zvykl. "Mezi citroënem a fordem je docela velký rozdíl. Největším je motor. Oba vozy byly postaveny zcela jiným způsobem. Fiesta vyžaduje trochu jinou stopu, ale řídí se snadněji než loňské auto, dobře se s ní startuje. Motor má skvělé parametry, velký kroutící moment a výkon," popsal Bakkerud vlastnosti vozu Ford Fiesta Mk7.
V týmu Olsbergs MSE působí jako poradce a "učitel" dvojnásobný mistr světa v rally Fin Marcus Grönholm nebo Andrew Jordan, vítěz britského mistrovství cestovních vozů. "Andrew nám pomáhá především, co se týče jízdy na asfaltu. Marcus s námi absolvoval testování ve Francii. Líbila se mi jeho komunikace s inženýry, se kterou já mám někdy problém O nastavení vozu toho ví strašně moc. Byla to pro mě zajímavá zkušenost."
Na vítězství je to před norským závodem mezi Petter Solbergem a Andreasem Bakkerudem nerozhodně. Přidá někdo z nich na domácím závodě další výhru nebo se bude radovat poprvé někdo jiný?