Už téměř deset let v rakouském Greinbachu vzpomínají na svou pravidelnou účast v evropském šampionátu. Trať od té doby doznala jen mírných úprav, ovšem šotolinu už zde téměř nenajdete. Šotolinové pasáže jsou totiž ve stopě vyasfaltovány a tak se práší pouze když je někdo delší a neudrží se na asfaltu. Cílová a postartovní zatáčka však zůstala zejména v podání nejsilnější divize atraktivní. Svůj druhý letošní zónový závod vyhrál v Greinbachu Maďar Lajos Gyula. Druhé místo v cíli i v průběžném pořadí zónového šampionátu patří Zbigniewu Staniszewskému. Do boje o vítězství chtěl zasáhnout také Aleš Fučík, ale zejména sobotní havárie mu situaci hodně zkomplikovala. A ideální nebyla ani neděle. Po první "kontaktní kvalifikaci" přišlo vyloučení pro Fučíka i Höllera, následovala dvě třetí místa. Stejná pozice patřila Fučíkovi také ve finále, kam startoval z poslední řady. "Před závodem jsem byl plný očekávání. Bohužel hned v tréninku jsem za horizontem vzal gumy na vnitřku zatáčky a šel přes střechu. Auto se podařilo opravit, ale jelikož jsem neodjel dvě kvalifikace nemohl bych startovat ve finále. Druhý den jsem v první kvalifikaci po výjezdu z jokeru kolidoval s Höllerem. Souboj bok na bok. On mi to následně vrátil zezadu. Komisaři nás vyloučili oba dva. Do finále jsme po této diskvalifikaci postoupili jen díky odstoupení jednoho ze soupeřů. Po dobrém startu z poslední řady to vyšlo na třetí místo. Před závodem v Sosnové budeme muset mírně upravit posez v autě a bych lépe viděl ven. Ran už bylo docela dost a trochu se nám to prodražuje. Každopádně se do Sosnové velmi těším," uvedl Aleš Fučík.
V divizi Super1600 předvedli nádherný souboj Jan Černý a Balázs Körmöczi. V cíli byl těsně rychlejší maďarský závodník. Jan Černý tak přidal k sobotnímu vítězství v rakouském šampionátu druhé místo ze zóny. "V sobotu jsme si i díky proměnlivým podmínkám mohli vyzkoušet několik variant nastavení. Nedělní souboj s maďarským závodníkem jsem si užíval. Ve finále jsem potřeboval po jeho jokeru zajet co nejrychlejší kolo, udělal jsem ale malou chybu, která mě stála pár desetin. A to rozhodlo," řekl Jan Černý. Třetí před dvojící českých jezdců Libor Teješ a Jan Ratajský skončil Dominik Senegacnik.
"Od začátku jsem se soupeři tahal o desetiny. Ve finále jsem si držel třetí místo, ale to jsem bohužel neudržel, kvůli velké kaluži v zatáčce. Nakonec jsem dojel čtvrtý, ale ze závodů si odvážím spoustu zkušeností. Auto fungovalo bez problémů," uvedl Libor Teješ. "Byl to můj první letošní závod s fabií. Sobota pro mě nebyla úplně jednoduchá vzhledem k proměnlivým podmínkám. Navíc ve finále mě pozlobila elektronika vozu, nicméně nějaké data jsme nasbírali a mohli jsme se připravit v klidu na nedělní závod. V neděli se jelo na suchu a já jsem se snažil stíhat Honzu Černého. Což se mi celkem dařilo. I během prvních dvou kol ve finále jsem byl v boji o stupně vítězů. Bohužel špatně zvolený joker lap s návratem za pomalejšího soupeře a posléze díky tomu mnoho soubojů mě připravilo o možnost bojovat o pódiové umístění. Pokusíme se vše napravit příští týden v Sosnové," poznamenal Jan Ratajský.
Suverénem divize SuperTouringCars -2000 byl opět Roman Častoral. Maďar Held i Polák Dabrowski se snažili, ale na katovického jezdce to bylo málo. Body za sedmé místo bral Jakub Michal, i když z Rakouska asi neodjížděl v dobré náladě. V závěrečné kvalifikaci totiž poslal svého peugeota přes střechu a bylo po závodě. "I toto se ve špičkovém motoristickém sportu stává. V posledním kole třetí rozjížďky při výjezdu z velice rychlého joker lapu se díky silnému gripu pneumatik zvedlo auto na dvě kola a následovalo několik přemetů, po nichž jsem skončil na střeše mimo trať. Mě se nic nestalo, ale auto je hodně poničené," vysvětlil Michal. Jeho bratr Tomáš, který v sobotu skončil na třetím místě divize SuperTouringCars +2000 v rámci rakouského mistrovství obsadil v neděli šesté místo.
Po výhře v Maďarsku dokázal znovu vystoupit na stupně vítězů Radek Dvořák. S vozem Škoda Fabia Mk2 skončil třetí a upevnil si vedení v zónovém hodnocení. "Byla to pro mě zase nová trať, kterou jsem neznal a kde jsem se učil jak jí jet. Myslím, že ostudu jsem neudělal. Jinak jsem zrychloval každou rozjížďku, což je pro mě velice důležité. Měli jsme nějaké problémy na elektrice, které musíme do dalších závodu odstranit. Podařilo se nám najít ideální nastavení podvozku," prohlásil Radek Dvořák.
Video sestřihy - Greinbach 2021