Pro české jezdce nebyl závod mistrovství Evropy ve francouzském Lohéacu příliš bodově úspěšný. Bodovat se povedlo jen polovině z nich. V divizi Supercar skončil Aleš Fučík na konečném 28. místě. "I když to podle výsledku nevypadá, tak mohu říct, že jsem se konečně svezl. Už začínám přesně chápat jak jezdí ostatní. Drží se dobře vnitřky zatáček, výborně startují. Oproti autokrosu to chce zkušenosti. Francouzská trať se mi hodně líbila, navíc všechno se odehrávalo v úžasné atmosféře. Pro náš tým teď nastal souboj s časem. Nové auto by mělo být hotové začátkem příštího týdne. Musíme být ovšem připravení i na variantu, že poslední závod pojedeme s fabií. Na polo už máme připraveny všechny náhradní díly, kola a další věci. Nic nechceme podcenit. Víme, že se nestihneme před Rigou už nikde svézt, absolvujeme pouze krátký funkční test," řekl Aleš Fučík.
V divizi Super 1600 se ve Francii nejlépe vedlo Josefu Šustovi, který obsadil osmé místo. Do semifinále šel ze druhé řady, z pátého místa nepostoupil. "Z kvalifikačními jízdami musím být spokojen. Nedělal jsem žádné zbytečné chyby, auto fungovalo perfektně a nepřišly ani žádné kolize se soupeři, které by nás sráželi pořadím dolů. Doufal jsem ovšem v první letošní postup do finále. V semifinálové jízdě jsem měl být trpělivější a jet do joker lapu později. Takhle mě po zbytek jízdy brzdil domácí jezdec. Před Rigou proběhne běžná kontrola auta, na víc není čas," prohlásil Josef Šusta.
O jednu pozici utekla semifinálová dvanáctka Pavlu Vimmerovi. "Francie je nejlépe pořadatelsky zvládnutým závodem. Organizátoři odvedli výbornou práci. Závod ovlivnila třetí kvalifikace, kdy jsem po čistém souboji s Bermingrudem byl chvíli mimo trať. Body pak v závěru chyběly. Ale nechci se celý víkend za někým vozit, chci závodit. Nezlepšila se ani kontrola komisařů na technických přejímkách. Máme zaplombované motory, ale stejně si s nimi každý dělá co chce. Těším se na závod do Rigy, kde jsem v létě absolvoval oficiální test. Doufám, že vyjde počasí a nezopakuje se loňský ročník s velmi proměnlivými podmínkami," uvedl Pavel Vimmer.
Dva body za patnácté místo získal Ondřej Smetana. "Ve Francii se mi dlouhodobě nedaří a ani letošní rok nebyl výjimkou. Na suchu na špičku nestíháme, chybí nám kroutící moment v nízkých otáčkách. Konkurence je s novými řídícími jednotkami dál než my. Jinak Francie je vždy perfektně zvládnutý závod s velkou konkurencí. Jen ten výsledek chybí," zhodnotil uplynulý závodní víkend Ondřej Smetana.
Dvě příčky za bodovanými pozicemi na osmnáctém místě skončil ve Francii Václav Veverka. Náhradní motor neměl dostatečný výkon. "Do Francie jsme po pauze přijeli plni očekávání, bohužel jsme se nedostali ani do semifinále. Je to zklamání, protože jsme přes prázdniny udělali veliký kus práce, ale náhradní motor byl výkonnostně daleko od našeho standardního. Doufám, že se nám na dalších závodech bude dařit probojovat alespoň do semifinále."
Na konečném 22. místě dojel v Lohéacu Marcel Suchý. "S celkovým umístěním nejsem spokojený. I když to na výsledku není moc vidět, tak oproti loňskému roku jsme udělali velký krok vpřed. Sice se stále posouváme správným směrem, ale pořád nejsme tam, kde bychom chtěli být."