Na třetím závodě sezony, který se opět konal v Sedlčanské kotlině se týmu Malinkej Racing v čele s Tomášem Šmídem za volantem Pola N1600 úplně nedařilo podle představ. Hned ze začátku se ukázalo pár věcí, které takzvaně povolili, což bylo například řazení, ale začaly se ohýbat a povolovat i těhlice a tak jízda připomínala spíše plavaní a s časem to bylo pořád horší a horší. Výsledkem celovíkendového trápení bylo nezařazení dvojky v semifinále, přetočení a nepostoupení do finále. Bohužel, tým si nevyrazil ani spravit chuť na následující závod do Greinbachu. Proč ne a co se dělo v Sedlčanech, na to má odpovědi Tomáš Šmíd.
"Teď zpětně je to jednoduché, prostě jsme si opět vybrali špatný víkend. Od začátku se pár věcí podcenilo, ale bylo to i tím že jsme každý měli mimo závody dost starostí. Ono taky proto tomu říkáme testovací sezóna letos. Sešlo se to špatně a já neměl ani zrovna dobrý víkend jezdecky. Nechal jsem se zbytečně ovlivňovat drobnostmi na autě, i když ty drobnosti pak trochu přerostly. Dvojka trojka nešly řadit, trénink ještě dobrý, hned v první rozjížďce ale okamžitě nic nešlo, vytáčelo mě to a byl jsem pomalej, i proto jsem dovolil, aby mě pár soupeřů atakovalo a opět zbrzdilo. Všimni si, že dneska už to beru tak, že jsem jim to dovolil … Je to rallycross, kontaktní sport, i zbytečné crashe k tomu asi taky patří, nevím, beru to teď tak. Když jim ujedu, tak se to nemůže stát. V semifinále to bylo buď anebo, a stalo se nebo, protože jsem potřeboval dvojku a plyn v zatáčce, ale nezařadil jsem a otočil se, musel couvat a no prostě tragédie... Takže musíme pracovat na rychlosti, řazení máme nové, těhlice a další snad vše je teď ok. Co se týká Greinbachu, původně jsem tam chtěl jet, ale dostal jsem nabídku jet jako spolujezdec na Barum Rally v Porsche GT3, a při vývoji letošní sezony v rallycrossu pro nás, nebylo co ztratit. Podíváme se tam snad za rok, pokud se to nepojede stejně zase."
V létě se ale také jel v Sedlčanech Rallycross Cup, kdy se trať prvně otočila, a byly vidět zajímavé souboje. Na trati se ale také objevilo modrobílé polo týmu Malinkej Racing, ve kterém seděl David Hasman.
"S Davidem jsme se bavili o možnosti jet s našim autem, ale stějně tak i dalšími, protože my jsme schopni ho půjčit téměř komukoli. David dostal nabídku, kterou akceptoval a myslím si, že si to dost užil se vším možným. Nebyl pro něj ani tak důležitý výsledek a i tak k tomu přistupoval. Dělal co měl, zbytečně nic neničil a přivezl auto do cíle v semifinále celé. Vyzkoušel si to, i když to jako bývalý mechanik a člověk pohybující se kolem rallycrossu zná, nakonec ho to chytlo natolik, že pojede ještě v Sosnové. Samozřejmě opět se stejným nářadím a podporou jakou mám já na republice."
O tomto víkendu nás čeká již pátý závod sezony MČR v rallycrossu a i když můžeme vidět v přihláškách opět s číslem 767 jméno Tomáš Šmíd a VW Polo GTi, na poslední chvíli přichází nutná změna.
"V první řadě mi dala zabrat Barumka na záda. Ono nejen závod, ale celkově záda teď hodně zatěžuju a cítím nepříjemné bolesti a při tom kdy mi v Sedlčanech o nic nejde, a budu muset ještě vydržet pár dalších závodů co jsem slíbil, (né že bych nechtěl) tak si teď nebudu zbytečně přitěžovat a budu se soustředit na Fuglau a další závody jako co-driver. Pojede místo mě opět David, který si udělal i licenci a už se těší na první kola v mistráku. Budu ho mít na uších jako spoter, celý tým mu dá maximální podporu a já vím, že se před Sosnovou zase o něco víc rozjezdí. Ve Fuglau chci jet já, nikdy jsem tam nestartoval a je potřeba se tam podívat, kudy kam to vede pro příští sezony. Aby se tam ale vůbec jelo, tak za to musím poděkovat hlavně partnerům, kterými po celý rok jsou Proresta a Martin Melmuk, Restaurace v Korunní, Protlum tlumiče, Hasman Klima a celý team, protože jinak bych fakt na všechno koukal tak maximálně na ČT...," uzavírá Tomáš Šmíd.