Měl to být vrchol závodního víkendu. Místo toho diváci na tribunách seděli a od deště promočení sledovali, kdo vyjde nejlépe z tohoto očistce. Jedno semifinále divize Super Car se po velké havárii trojice vozů odjelo pouze ve třech. A to ještě vůz Pettera Solberga nebyl rozhodně ve plné kondici, což se projevilo neúčastí norského jezdce ve finále. Druhá semifinálová jízda na tom byla podobně. Odstoupili Hansen, Timerzyanov i domácí Rajala, který poté nahradil Solberga ve finále. "Byl to pro mě frustrující. Chyběly dvě minuty k tomu, aby mechanici vůz opravili. Místo toho jsem stál pod deštníkem a čekal jestli vůz přivezou," popsal Petter Solberg situaci před finálovou jízdou.
Finále už se obešlo bez větších problémů, ale déšť neustál. Americký jezdec Tanner Foust se s těžkými podmínkami vyrovnal nejlépe a stejně jako loni ve Finsku zvítězil. Vyhrál semifinále i finále. "Kouvola je jedna z nejobtížnějších tratí. V dešti je všechno o mnoho složitější. Pokud se vám povede start máte ohromnou výhodu, protože pokud jedete za někým je ihned z auta velká blátivá koule. Vůz VW Polo fungoval celý víkend perfektně. Tým odvedl skvělou práci," chválil si Tanner Foust.
Dvě místa na stupních vítězů ve čtvrtém závodě pro tým OMSE získala opět dvojice Bakkerud - Nitišs. Nováček Reinis Nitišs před svým týmovým kolegou také vede šampionát. "S viditelností to bylo špatné, proto jsem se nepouštěli ve finále do žádných soubojů. Naši strategií bylo dojet na pódiu a neriskovat," uvedl Bakkerud. "Nikdy jsem neřídil v těchto podmínkách," dodal Nitišs.
Cílem týmu Peugeot - Hansen bylo před závodem dosáhnout pódia. Nepovedlo se. Vozy Peugeot 208 Super Car zastavily v semifinálových jízdách technické závady. Navíc ve třetí rozjížďce šel Timmy Hansen po kontaktu s Bakkerudem přes střechu a následovala nepřehledná situace s vyloučením, opakováním jízdy, která už se jela za vydatného deště a přidělením původních časů.
V dobrém světle se ve Finsku přestavil polský jezdec Krzysztof Skorupski, který si za čtvrté místo připsal první letošní body. Překvapením byl výkon domácího jezdce Joni-Pekka Rajaly s vozem pronajatým od Petera Hedströma. Dvě výhry v jednotlivých rozjížďkách si přispal Anton Marklund, který celkově skončil na pátém místě.
Situace se začíná vyrovnávat také v divizi Super 1600. Ze svého prvního vítězství se radoval ruský jezdec Nikita Misyulya. Ani šestnáctistovky to neměly na trati za mokrých podmínek jednoduché. Po výhře v Norsku skončil druhý Janis Baumanis před Rasulem Minnikhanovem. Vdivizi Touring Carse objevili dva lońské vozy. S fiestou po Pauwelsovi skončil za vítězným Lundhem na druhém místě Jari Järvenpää, za třetím Lonou zase skončil Pekka Mustakallio s tím samým autem po Tohillovi.
V kategorii RX Lites se představil také syn dvojnásobného mistra světa v rally Marcuse Grönholma Niclas.
Video z finálové jízdy divize Super Car: