V sobotu 08. 01. 2022 se v Sedlčanech uskuteční historicky první hokejové klání rallycross vs. autocross. Úvodní hvizd zápasu proběhne v 11:00, konec utkání a následné posezení s jezdci je plánováno na 13:00. Veliké poděkování na úvod patří firmě Hasman Klima, která se stala generálním sponzorem tohoto utkání.
Autocrossovou sestavu nám představí světoznámý autocrossový závodník Jirka Bret:
Naši sestavu tvoří jezdci prakticky ze všech seniorských autocrossových divizí kromě D2. Z ní asi nikdo neumí bruslit, a tak přijedou alespoň fandit, tedy doufáme.
Představím top hráče naší sestavy a zároveň i naši zahajovací formaci.
V brance nastoupí jezdec Super Buggy Roman Polák. Kdo ho zná, tak ví, že Roman je samá šlacha, a tudíž do branky ideální kus. Roman bydlí kousek od Dolního Bousova, a tak bude i reprezentovat tamní závodiště. První obrané dvojici bude šéfovat manažer ASH týmu a jezdec Hobby Autocrossu Aleš Halouska. Doplní ho dlouholetý přední jezdec divize D6 Milan Purma.
První útok získal na levé křídlo člena ASH týmu, bývalého světoznámého jezdce D6, skvělého konstruktéra a sběratele závodních vozů Standu Halousku. Jeho život je z půlky hokejový - 25 let ho hrál a nyní posledních 25 let na bruslích nestál, tak uvidíme. Na centru první formace za autocross a Novou Paku nastoupí jezdec divize TA Lukáš Musil. No a pravé křídlo bude hrát další jezdec TA Jirka Bret. V dalších formacích nám nastoupí jezdec Buggy 1600 Josef Burian. Také tam máme zástupce mechaniků, hobby jezdců, ale i výrobce oblečení pro mnoho autocrossových týmů pana Kameše. To znamená při sestavování týmu jsme zapojili opravdu všechny z autocrossové komunity. Všechna jména bych nerad prozrazoval, přeci jen neradi bychom před zápasem složení dalších formací prozrazovali.
Největší peckou je asi angažování trenéra pro naše mužstvo. Podařilo se nám získat velkého znalce hokeje, skvělého fotografa a mediálního magnáta Tomáše Němce. S ním určitě výkon AX týmu dostane jiný rozměr. Náš tým zve na utkání všechny fanoušky a fanynky. Pokud to trenér dovolí, budete nás během zápasu moci podpořit i přímo na střídačce a Standa Halouska hledá přítelkyni, takže i po zápase v kabině nebo ve sprše.
A nyní k rallycrossové sestavě:
Krýt záda našim formacím a bránit autocrossovým střelám bude dvojice brankářů Miroslav Sýkora a Libor Vondruška. Miroslav Sýkora je jezdcem divize STC do 1600 ccm se svým vždy nablýskaným vozem Peugeot 106. Libora můžete znát jako účastníka Hobby Rallycrossu. Rozmanitost obrany podtrhuje fakt, že mezi nejmladším a nejstarším hráčem je téměř 40letý rozdíl a zastupují ji jak jezdci, tak mechanici jako Daniel Němeček, Pavel Štajner a Tomáš Albrecht.
Za jezdce se v obraně představí Martin Fidrmuc, nestor českého rallycrossu, o kterém nejmenovaný komentátor tvrdí, že je schopen své auto rozbít již ve volném tréninku a že je při pozvání k řediteli slyšet již z depa bez použití jakéhokoliv zesilovacího zařízení. Dále můžeme představit Jirku Matějku, který obsazuje se svou rodinou téměř všechny autocrossové divize. Zároveň je to jezdec ČTHV v rallycrossu a svou účastní na snad všech závodech plní pokladničku pořadatelů po celé republice. Obranu doplní dvě sympatické dámy z Autoklubu RAC Sedlčany, které na závodech vykovávají funkci traťových komisařek.
Největší sílu rallycrossaři soustředili do útoku, protože kdo je vepředu, si prostě volí stopu. Jediné BMW, jediný zadohrab v divizi N 1600, to byl vůz Tomáše Slaby, který z rallycross cupu přeskočil republikového závodění a v současné době se věnuje speciálním divizím na silvestrovských rallycrossech. Dalšími jezdci rallycross cupu jsou Michal Čermák, který zároveň připravuje vůz Lucii Pěkné do ČTHV 1600 a Jan Marek, který brázdí závodní dráhy se svým čtyřkovým Golfem. Útočnou sestavu jezdců uzavírá Roman Suchý, který v rallycross cupu krotí dravou Škodu Fabia v divizi Škoda Cup.
Velikou bombou je draft fotografického mága a skvělého redaktora Petra Šulčíka ze serveru rallycross.cz, který stativ na svůj fotoaparát vymění za hokejový nástroj. Útočné řady doplní z Autoklubu RAC Sedlčany světově známý startmarshall, který se prosadil hlavně na Sedlčansku, Jiří Habart. Dále časoměřičští bozi Jakub Michálek a Pepé Čížek a za členy závodních týmů Roman Karbaš.