Všechno to začalo aprílovým žertíkem. Johan Kristoffersson ve voze Audi týmu KYB EKS JC. Po úspěšných letech s Volkswagenem to opravdu znělo spíše jako vtip. Stalo se. I když to dlouho vypadalo, že úřadujícího mistra světa loni vůbec v rallycrossu neuvidíme, nakonec z toho je další titul mistra světa pro švédského jezdce. V pořadí už čtvrtý. A poprvé v jiném voze než Volkswagen.
„Adaptace na na nové auto trvá vždy trochu déle. Ale o tom právě rallycross je. Přizpůsobit se co nejrychleji aktuálním podmínkám. Žádné auto není perfektní. Trávili jsme hodně času snahou zaměřit se na některé nedostatky vozu Audi S1, než abychom spoléhali na jeho silné stránky. Je to nejlepší auto jaké jsem kdy řídil na tratích s vysokým gripem. Je to jako jet do obchodu na nákup a dívat se do zrcátka jak za vámi ostatní auta mizí. I když věci od začátku nešly úplně podle našich představ, neustávali jsme s prací. Někteří mechanici si sáhli na dno. Ale odměnou pro všechny byl zisk titulu na Nürburgringu. Byla to prostě sezona nahoru dolů s krásným vyvrcholením na závěr, “ řekl Johan Kristoffersson.
S vozem Audi S1 quattro startovalo od počátku mnoho jezdců. Otcem celého tohoto projektu byl Mattias Ekström, ale ve voze se čtyřmi kruhy se vystřídalo mnoho ať už okruhových, rallyových nebo rallycrossových jezdců. Jmenujme například Pontuse Tidemanda, Per Gunnara Anderssona nebo jezdce DTM Nico Müllera. Každý z nich řekl své k nastavení a u týmu KYB EKS JC působila také celá řada odborníků a inženýrů. Kristoffersson opět využíval lidi, se kterými spolupracoval u Volkswagenu, v rámci koncernu to není takový problém. Poukazuje ovšem na důležitou roli svého otce. "Má celou řadu zkušeností nejen jako vlastník nebo šéf týmu, ale také jako jezdec. Tyto zkušenosti mohou pomoci více než rady sebelepšího inženýra, který nikdy nezávodil. Za poslední roky zná dokonale můj jezdecký styl. Není to o o tom, že bychom seděli u onboardů a detailně rozebírali moji jízdu. Závody většinou sleduje ze spotterské věže a já se ho pak ptám, jak vypadá moje jízda zvenku. Takže jeho rady spíše zní, tady ostatní jedou takhle, zkus to jinak a podobně," upozornil na další zajímavost Johan Kristoffersson.
Tým Hansen měl výborný vstup do sezony. Timmy Hansen vedl šampionát téměř celý rok. Přesto se nakonec radoval Kristoffersson. „Závodíme proti sobě od od roku 2013. Před tím proti sobě závodili naši otcové. Nikdy nebude vykřikovat po celém paddocku, byl vychováván ke zdvořilosti a skromnosti. Ale v autě se toho vůbec nebojí. A to mě na tom hodně baví. Na trati můžeme být největší nepřátelé, ale po něm si můžeme popovídat klidně o rodinném životě, " prohlásil o svém rivalovi.
Dva poslední závody na ikonickém Nürburgringu obstaraly fantastický závěr sezony. I kvůli rozdílu sedmnácti bodů mezi prvními dvěma jezdci v tabulce nikdo takové drama ani neočekával. „Po závodě ve Francii jsme byli opravdu dole. Daleko od zisku titulu. Ale ne za hry. Věděli jsme, žena konci může rozhodovat každý bod. Při pohledu na konečné výsledky se to potvrdilo. Šedesát bodů bylo ve hře před posledními dvěma závody, ale už jen čtyři před závěrečným dnem šampionátu. To byla velká motivace před posledním závodem," uvedl. Zisk jednotlivých titulů nechce Kristoffersson srovnávat. „Samozřejmě zisk prvního titulu je něco výjimečného. Ale vyhrát s novým týmem, novým autem, bez možnosti nějakého většího testování, je skvělý počin. Byla to opravdu zábavná sezona. Navíc když to opravdu začalo jen jako vtip….!
Johan Kristoffersson zažil opravdu fantastickou sezonu. Kromě titulu mistra světa dokázal vyhrát také seriál RallyX Nordic a triumfem skončila společně s Molly Taylor i jeho sezona v Extreme E. Šampionátu s off-roadovými elektrickými speciály. Nyní má před sebou další výzvu. Rallycross totiž příští rok vstoupí do nové éry s elektrickými auty.