Nenápadně se vytratil z automobilových soutěží, aby také nenápadně vstoupil do rallycrossu. Jaroslav Vančík připravuje motory do několika motoristických disciplín a účastní se vybraných závodů mistrovství Evropy v rallycrossu. Poprvé se v této kategorii představil na konci loňské sezony v Sosnové při posledním podniku evropského šampionátu.
Za jeho odchodem z rally stojí časová náročnost automobilových soutěží. "Nechci říkat, že jsem se soutěžemi úplně skončil. Rally je prostě královna motorsportu. Ovšem vzhledem k časové a finanční náročnosti jsem své působení v rally omezil. Když se naskytne nějaká šance, rád se svezu, ale jet nějaký kompletní šampionát, to asi ne. Sehnat finance je hodně obtížné. Pro rallycross jsem se rozhodl, protože má k rally nejblíže a není tak časově náročný. Ve čtvrtek nebo v pátek odjedu a v neděli nebo v pondělí jsem doma. Rally zabere minimálně týden," vysvětlil Jaroslav Vančík.
Ve své první sezoně spolupracuje s týmem CB motorsport. "Spolu s šéfmechanikem tohoto týmu Filipem Strnadem se známe dlouhou dobu. Působili jsme společně v továrním týmu Škoda Motorsport a připravovali auto pro Romana Krestu. Spolupráce funguje na skvělé úrovni. K dispozici mám starší auto, se kterým jezdil Zdeněk Čermák. Obě strany zatím mohou být spokojené. Konkurence v jednotlivých divizích je velká. Zejména tým Jussiho Pinomäkiho v divizi, kterou jedu, disponuje kvalitními auty. Jde o speciály S1600, které pochází z rally a jsou dále upraveny podle regulí pro rallycross. Kvalitních jezdců je v šampionátu také spoustu."
Během čtyř úvodních závodů se mu podařilo zaznamenat také několik kvalitních výsledků. Zejména pak páté místo z úvodního podniku v anglickém Lydden Hillu. "Hlavním cílem pro letošní sezonu je získat zkušenosti a seznámit se s novými okruhy. Na příští rok stavím nové auto Citroën C2 do divize Super 1600 a chtěl bych jet kompletní mistrovství. Z dosud odjetých závodů se mi nejvíce líbilo Maďarsko. I když jsem skončil až na sedmém místě. Okruh v Nyírádu je hodně technický, atmosféra byla skvělá a navíc vyšlo také počasí. V rallycrossu se zatím rozkoukávám. Oproti soutěžím je tato disciplína hlavně o startu. V rally se dá hodně věcí dohnat někde jinde, v rallycrossu vteřina na startu znamená už velkou ztrátu. Největší problém mi samozřejmě dělají kontakty na trati. Na to nejsem zvyklý. Jenže bez toho to nejde. Dostat se do první zatáčky v osmi autech je někdy až nemožné. Platí tady takový styl "nedáš-dostaneš"," říká s úsměvem Jaroslav Vančík.
Jaroslav Vančík připravuje motory několika dalším závodním jezdcům. "Až do loňského roku jsem dělal motory především do rally. Díky Luboši Pospíšilíkovi (otec Tomáše pozn.) se moje působnost rozšířila také do autocrossu. Práce je to zajímavá. Ve srovnání s rally nejste totiž vázáni homologací, ale pouze předpisy, které jsou jak pro autocross tak i rallycross hodně volné. Od roku 2005 spolupracuji také s týmem Martina Prokopa."
Účast v rallycrossu přivítala také Vančíkova rodina. Dlouhou dobu totiž žije s Katkou Trojanovou, která je známá z automobilových soutěží a pochází ze závodnické rodiny. "Máme spolu dvě malé děti, takže jsem rád, že při rallycrossu oproti soutěžím se mohu více věnovat také rodině," uzavřel Jaroslav Vančík.