Pohled na letošní kalendář mistrovství Evropy divize RX1 vzbudil u Aleše Fučíka pozornost. Zatímco v loňské sezoně byla většina závodů dost vzdálených a tudíž i finančně náročných, letos to vypadá lépe. Fučík by rád odstartoval ve třech evropských podnicích - Maďarsku, Belgii a Německu. "Loni se jelo všechno daleko. Kromě Maďarska přicházelo v úvahu ještě Lotyšsko a Belgie, ty se ovšem kryly se zónovými a republikovými závody v Melku a na Slovakiaringu. To bylo docela nešťastné. Letos to vychází lépe a tudíž bych rád v Evropě odjel více závodů. V Maďarsku pojedeme určitě, a uvidíme jak se situace bude vyvíjet," řekl Aleš Fučík.
Znojemský jezdec loni v rámci zónových a republikových závodů bojoval především s polským jezdcem Zbigniewem Staniszewskim. "Jsem rád, že tu je někdo s kým můžu závodit, protože kromě maďarských závodů v zóně příliš jezdců v divizi SuperCars nestartuje. Výkonově máme podobná auta, je to o štěstí. Určitě bych uvítal, kdyby maďarští jezdci startovali na více závodech mimo Maďarsko," říká Aleš Fučík. V republikovém šampionátu mu titul unikl o jediný bod. O ten byl lepší právě Staniszewski. "Sezona proběhla k mojí spokojenosti, republikový titul nevyšel o kousek. V zóně jsem v několika závodech nestartoval, takže bodový rozdíl byl větší. Auto fungovalo perfektně a stále postupně zrychlujeme," uvedl Fučík. "Nyní auto prochází kontrolou, na sezonu budeme mít připraveny tři motory," dodal.
Před začátkem mistrovství Evropy by rád startoval na úvodních dvou zónových závodech v Mariapócsi a v Melku. Ještě před tím absolvuje jednodenní test v Nyirádu. "Vybral jsem si asi dvanáct podniků, kde bychom rádi letos startovali. Větší část absolvujeme v rámci zóny a republiky. V Evropě bude na startu velká konkurence, jedna chyba nebo nedokončená jízdy znamená velký propad pořadím a téměř nedohnatelnou ztrátu," vysvětluje Fučík. "Líbí se mi i návrat ke starému systému, ten loňský byl trochu nepřehledný," dodal.
S obavami vzhlíží ke změně, která se objevila v předpisech pro evropský šampionát. Dochází totiž ke snížení povoleného počtu pneumatik na jeden závod. Jezdci budou mít k dispozici pouze dvě sady, které musí použít i pro tréninky. Půjde o tvrdší směs, která se loni používala v mistrovství světa. "Trochu se toho obávám. Ale pokud to bude fungovat, je to další ušetření nákladů. Hlavně aby z toho nebyly nějaké taktické manévry a nekazilo to samotné závody," přeje si Fučík.
Dominik Senegacnik začal s motorsportem v sezoně 2015. Po několika sezonách v autokrosu, kde v roce 2019 získal titul v divizi D6, přestoupil v roce 2020 do rallycrossu s nově postaveným vozem VW Polo pro divizi RX3 (Super1600). V roce 2021 poprvé bodoval v rámci evropského závodu ve Švédsku. V konečném hodnocení mistrovství Zóny střední Evropy skončil třetí. V loňské sezoně se v rámci mistrovství Evropy umístil na sedmém místě, když nejlépe zajel závod ve švédském Höljes.
"S loňskou sezonou jsme spokojený. Po vstupu do rallycrossu jsem zaznamenal velký progres a získal cenné zkušenosti, především díky závodům mistrovství Evropy, kde je v divizi RX3 velká konkurence a není prostor na chybu. Sezonu jsem začal několika závody v zónovém šampionátu, abych byl rozjetý. To byla skvělá volba. Rallycross je mnohem náročnější než autokros. Na asfaltu se jezdí mnohem rychleji a důležité je najít správnou stopu. To mi stále dělá největší problémy," říká Dominik Senegacnik.
Pro sezonu 2023 se v rakouských dílnách připravují dva nové vozy Volkswagen Polo. S jedním z nich by v mistrovství Evropy měl startovat maďarský jezdec Balázs Körmöczi, s druhým pak Senegacnik. "V plánu máme opět několik startů v rámci mistrovství Zóny střední Evropy. Doufám, že se nám podaří vše včas připravit a otestovat. Nejde jen o to mít hotová auta, ale také dostatek náhradních dílů,“ dodal Senegacnik.