Když loni v létě Zdeněk Kučera nastupoval do rychlíku jménem rallycross divize 1A, určitě si představoval své účinkování snadněji. Pokud si připomeneme debut v sedlčanské kotlině, tak jistě mnohým utkvěla v paměti havárie, kterou zde Zdeněk vyšvihl. Při svém druhém startu ho potkala pro změnu technická závada a tak ani tehdy Zdeněk do cíle auto nedovezl.
První dokončený závod zažil až na loňském závodu Mistrovství Evropy v Sosnové, kde se ale nekvalifikoval do finále. Evropa ho však natolik zaujala, že se rozhodl přes zimu svůj vůz postavit v konkurence schopné specifikaci a vydat se na turné po Evropě.
Představme si specifikaci vozu Zdeňka Kučery pro rok 2010:
Motor: Mike Callaghan
Převodovka: Bartášek – Hewland
Podvozek: Proflex (asistence tým Zdeňka Čermáka)
Šasí: Škoda Fabia mk1 – rok 2009
Zdeňkův tým pracoval velmi tvrdě, aby stihl začátek sezony. Bohužel, zavedený trend u subdodavatelů pro motorsport, kdy málokterá společnost je schopna plnit dohodnuté termíny dodání speciální techniky, Zdeňka připravil o začátek a bohužel není 100% jistý start ani ve čtvrtém pokračování MMČR tento víkend v Sedlčanech, tj. 26. – 27. 6. 2010. Po všech možných neuvěřitelných příhodách, kdy se například ztratil propojovací kabel k řídící jednotce při letecké přepravě z Anglie, již proběhl test v Bělé pod Bezdězem a opět se přišlo na jednu „jobovku“. Motor není odlazen tak, jak by měl, i když měl být odbrzděn u motoráře.
Tým se v tuto chvíli snaží nastavit elektroniku, aby byl motor konkurence schopný a hlavně aby se neponičil. Jak můžete vidět na fotografiích, které byly pořízeny zhruba před týdnem, auto je připraveno ve stejných válečných barvách jako loni při svém debutu. Jak jsme již psali v úvodu, cílem pro letošní rok je Evropský šampionát, ale vzhledem k až „neuvěřitelným zápletkám“ není zcela jisté, zda se podaří odjet s autem příští víkend na sever, tedy do Švédska, Finska.
Držme tedy Zdeňkovi a jeho týmu palce, ať již v Sedlčanech rozšíří rallycrossové řady.