Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Otakar Výborný: "Když začalo pršet, říkal jsem klukům, padá nám štěstí z nebe!"

23.06.2010 | Autor: Petr Šulčík
Otakar Výborný: "Když začalo pršet, říkal jsem klukům, padá nám štěstí z nebe!"
Přinášíme rozhovor s Otakarem Výborným, vítězem D1 z polského Slomczynu.

Přinášíme rozhovor s Otakarem Výborným, vítězem D1 z polského Slomczynu.

 

RC: Oto, předem bych ti rád pogratuloval k velkému úspěchu, tedy k vítězství v divizi 1 v polském Slomczynu. Po kolika závodech jsi vlastně dokázal opět zvítězit v MMČR?

Oťas: Děkuji moc za gratulaci! Moje poslední vítězství, jestli se nemýlím, bylo v Maďarském Nyirádu v roce 2007 s Fordem Focusem Pavla Koutného.

RC: Polská trať je známá, že klouže sama o sobě, ty jsi přesto dokázal své soupeře porazit i za deště. Znamená to, že ti na trati maximálně vyhovují extrémní podmínky?

Oťas: Momentálně se to tak říct dá, Mitsubishi je na kluzkém povrchu ovladatelnější, má lepší trakci, mě osobně kluzký povrch s touto technikou sedí. Když začalo pršet, říkal jsem klukům, padá nám štěstí z nebe… :-)

RC: Když jsme si psali o víkendu sms o událostech v Polsku, donesla se ke mně zpráva, že závod pro tebe nebyl procházkou růžovou zahradou, ale že jsi měl i značné potíže. Jak to tedy bylo?

Oťas: Problémy nastaly v samotném tréninku, přední tlumiče vypověděly službu. Trochu se nám povedlo je ještě uvézt do chodu, ale nebylo to to pravé ořechové. Také nás trochu pozlobil i plnící tlak turba, ale tuto závadu jsme na místě odstranili.

 

MMČR - Máriapócs (HU)

 

RC: Fanoušci rallycrossu, kteří o víkendu měli možnost připojení k internetu, mohli na oficiálních stránkách závodu sledovat živý video přenos. Když jsem se díval na tvůj nájezd do druhého kola, resp. nájezd do první zatáčky druhého kola, tak jsem měl pocit, že je všem nadějím konec a opravdu hodně ve mě zatrnulo. Co se tam přesně odehrálo? Protože jsi najednou byl na druhém místě a vypadalo to, že jsi definitivně o první místo přišel. Na videu nám dokonce připadlo, že nebylo daleko od rány.

Oťas: Zatrnulo asi všem z teamu, kteří to viděli! V Polsku byly dvě místa, kde si musel jet přesně ve stopě a jedním z těchto míst byla, již tebou zmiňovaná, postartovní zatáčka. Navíc jsem trochu přehnal nájezd, auto šlo do smyku. Myslel jsem si, že to bude v pohodě, ale ve skutečnosti to bylo jako když najedeš na ledovou plochu, nešlo nic dělat… Držel jsem plyn, nasadil contra a čekal, co bude!? Šel jsem ven přes kačírek až na trávu. Vrátil jsem se na trať jako druhý za Petera Ramlera. Rychle jsem se ze své chyby poučil a opravdu jsem se soustředil na čistou a rychlou jízdu. Petera se mi podařilo v tom též kole předjet, byl jsem znovu na čele a svou druhou šanci jsem proměnil ve vítěztví!!!

RC: Všichni fanoušci již zřejmě tuší, že v letošní sezoně jedeš v nových barvách týmu Viakom, kde je ti kolegou Aleš Mrkáček, který přestoupil z divize 1A, kde v loňském roce začínal. Předpokládám, že mu předáváš své zkušenosti a že se s Alešem snažíte vybudovat silný tým. Jak bys hodnotil jeho dosavadní účinkování v divizi 1?

Oťas: Dá se říct, že si plním svůj klukovský sen. Zkušenosti máme, věděli jsme, že za určité finanční podpory jsme schopní je uplatnit. Mít silný team královské divize je moc pěkné, užívám si to, ale kdo si myslí, že je to jen tak, ten se mílí!! Uvézt něco takového do chodu a provozovat vyžaduje velké usilí celého teamu.  Aleš potřebuje hodně jezdit a sbírat cenné zkušenosti. Snažím se mu předat své rady a myslím si, že v Polsku v B finále ukázal pěknou jízdu, kdy měl vítězství na dosah. Každopádně s ním bude muset konkurence do budoucna počítat! :-)

 

MMČR - Sosnová

 

RC: Již za dva dny tu máme Sedlčany. Určitě budeš chtít svůj úspěch z Polska zopakovat. Řekni nám, už jsi dal své auto do 100% kondice, aby ses mohl utkat o medaile?

Oťas: Jásný že!! Povoz (ne jenom našeho speciálu), ale každého vozidla D1 vyžaduje důkladnou přípravu, pokud chceš, aby auto fungovalo a dojíždělo. V pondělí jsme auto z částli rozebrali a poslali různé komponenty na repasy, dnes večer máme věci zpět po, připravené k nastrojení. Příprava na závod je dosti náročná na čas i peníze. Navíc jsme zjistili, že budeme muset do Sedlčan použít náhradní turbo. Tlumiče budu mít taky nové od firmy HP spoting. Ale zatím pouze zapůjčené od mého bývalého kolegy Marka Zemana, takže se moc těším na další souboje. Pochopitelně pojedeme na max. Na kompromisy není prostor! :-)

Oťas: Závěrem bych chtěl poděkovat našemu teamu šikovných mechaniků za perfektní práci a Alešovi za podporu - bez nich by to určitě nebylo!!!! Klucí díky!!!

 

I my Otovi děkujeme za rozhovor a přejeme hodně zdaru do dalších klání na půdě rallycrossu!