Ano, čtete dobře. Tentokrát malinko předběhnu děj a prozradím, že čtvrtá série rozjížděk musela být zrušena - legendy neměly s čím jezdit. Dvě tréninkové jízdy a tři série rozjížděk vzaly tak vážně, že téměř nebylo s čím jezdit.
Ale nyní popořádku. Prezentovalo se pouze sedmnáct jezdců. Mnoho se jich omluvilo a mnozí, kteří potvrdili účast, se ani neomluvili. Ti, co přijeli, ale určitě nelitovali. Nádherné slunečné počasí a kvalitní občerstvení vždy podpoří kvalitu akce a pohodová atmosféra je na Setkání rallycrossových legend na CzechRingu již standardní.
Již od prvního tréninku bylo jasné, že všichni budou řádit jako za mlada a nikdo nepřijel se jen tak povozit. Na skoku se skákalo, značení trati také mnozí nenechali bez povšimnutí, ale nedošlo k žádným haváriím. A tak pouze „ jihočeská nemoc“, přetržené štefty předních kol na fordech Marcela Suchého a Radka Guta, zapříčinila dvě zdržení. Trochu praskaly i přední poloosy a přestávaly brzdit přední brzdy a i spojka jedné z fiest odmítla spolupracovat. Jak jsem již napsal, musela být zrušena čtvrtá série rozjížděk. Dvouhodinová pauza a šikovní mechanici mnoha závodním strojům pomohli ke standardní kondici.
Po této polední pauze, kterou všichni využili i k vydatnému obědu, proběhlo slavnostní přivítání a představení jezdců a hostů. Svou přítomností nás tentokrát podpořili Honza Macháček, Vlasta Boháček, Vašek John a Jarda Jarý - všichni však bez auta. Přijel i „duchovní otec Římovských rallycrossů Oldřich Strejček.
Finálové jízdy již proběhly za plné účasti všech jezdců i závodních strojů. Trochu se pokusilo zahrozit počasí, ale kapek vody bylo opravdu jen pár.
Nyní se již všichni ptáte, jak to všechno dopadlo. Musím nejprve poděkovat Petru Fürstovi za nezištné zapůjčení jeho Audi Coupe Quattro. A byl to on, kdo vyhrál divizi 4 x 4 před trochu stávkujícím Fordem Escort Cosworth Marcela Suchého a Radkem Pavlíčkem.
V nejpočetněji obsazené divizi do 1600 ccm byl nejrychlejší Radek Gut s Fiestou a obhájil své podzimní vítězství. S těsným odstupem za ním dojel Zbyněk Pavlíček také s Fiestou před Suzuki Swift Dušana Breichy. Ten porazil čtvrtého Františka Soukupa o pouhou 1 desetinu vteřiny! Krásné páté místo si vyjel Jiří Hladík se sériovou Toyotou Coŕolla, šestý končí Standa Pavlík s Oplem Tigra a sedmý Daniel Voneš na další Suzuki Swift. Nedojel Lukáš Krupička a Josef Kukelka pro poruchu spojky jejich Fordu Fiesta.
I v divizi přes 1600 ccm byl nejrychlejší podzimní vítěz Libor Gut s Fordem Escort RS 2000. Na vynikajícím druhém místě dojela jediná zástupkyně něžného pohlaví Petra Kopecká, která porazila i svého otce. Oba startovali s historickým vozem VAZ 2103 / 1700. Václava Haloucha a Jardu Šrůta vyřadily z bojů o lepší umístění závady.
Musím ještě jednou poděkovat všem, kteří přijeli a také všem, kdo pomáhali s organizací akce, i za kvalitní občerstvení s příjemnou a usměvavou obsluhou.
text: Radek Pavlíček