Kárai popáté mistrem
Dlouholetou stálicí v evropském šampionátu je Tamás Kárai. V loňské sezoně se mu podařilo obsadit konečné páté místo v rámci evropského šampionátu divize Euro RX1. Navíc získal už svůj pátý domácí titul. Podobný program jako loni čeká na maďarského jezdce s vozem Audi S1 také v letošní sezoně. "Účast v domácím šampionátu jsme rozhodně nebrali jen jako test. Brali jsme to opravdu vážně, všude jsme závodili a tvrdě bojovali. Zároveň se podařilo vyzkoušet i nějaké změny na autě, " řekl Kárai.
V rámci mistrovství Evropy zaznamenal dvakrát šesté místo v Norsku a v Lotyšsku. Často ho provázela smůla. V portugalském Montalegre ho z postupového místa do finále sestřelil jeho krajan Attila Mózer. Finálová účast tak vyšla až při posledním závodě ve Spa. "Domácí závod v Nyirádu se mi nepovedl, ve Švédsku jsem zase obdržel penalizaci za nedodržení tratě. Začátek sezony nebyl jednoduchý, ale v Norsku se to zlomilo. Nejlepším závodem byl jednoznačně poslední závod ve Spa. Tam jsem se dostal do finále a startoval ze čtvrtého místa. Se Svardalem jsem svedl obrovský souboj a skončil na pátém místě. Rozhodovalo pár desetin sekundy," uvedl Kárai, který má letos v plánu podobný program jako loni. Pokud to situace v kalendáři dovolí, rád by se v rámci testu zúčastnil také nějakého závodu ve Skandinávii nebo ve Francii.
Máté do mistrovství Evropy
Dalším jezdcem, který o sobě dal v loňské sezoně vědět je Benyó Máté. V průběhu sezony vyměnil vůz Ford Focus za Peugeot 208 s původem od Hansen Motorsport. V závěru roku se stal nejvážnějším soupeřem Tamáse Káraie. Poslední závod maďarského šampionátu v Kakucsi dokázal vyhrát.
"Byl to velmi úspěšný rok s mnoha pozitivními výsledky. Peugeot 208 je technicky blízký vozům, které v současné době jezdí v mistrovství Evropy. Rozdíl v časech na kolo oproti předešlému autu je tři až čtyři desetiny. Překvapilo mě, že jsem dokázal tak rychle zrychlit. S tímto vozem je vítězství v maďarském šampionátu divize SuperCars reálným cílem. Přemýšlíme ovšem také o účasti v evropském šampionátu, kde bychom s tímto vozem mohli pomýšlet na přední příčky. To je můj hlavní cíl a myslím, že jsem k němu v současnosti docela blízko. Je to také o sbírání zkušeností," řekl Benyó Máté.
Koncseg zvažuje evropské starty
Zoltán Koncseg s dalším vozem Audi S1 (ex - Karai) by se po dvou sezónách v kategorii SuperCars domácího šampionátu rád posunul na mezinárodní scénu. Jeho účast v zahraničí bude záviset na počtu jezdců divize SuperCars v domácím šampionátu. Koncseg svůj druhý rok v nejvyšší kategorii zakončil na třetím za Tamásem Káraiem a Máté Benyóem a při osmi startech s Audi A1 se pětkrát umístil na stupních vítězů.
"Přemýšlíme o tomto roce. Jednou z možností je zůstat v maďarském šampionátu. Ovšem pokud budou pravidelně startovat pouze čtyři jezdci, zkusíme vybrané závody mistrovství Evropy nebo zónový šampionát. Přemýšlíme nad těmito dvěma variantami. Pravděpodobnější je ta druhá, protože si nemyslím, že vzhledem k ekonomické situaci by se v Maďarsku něco výrazně změnilo a přibyli účastníci," vysvětluje Koncseg svůj postoj.
Mózer předává štafetu
Attila Mózer loni absolvoval téměř kompletní mistrovství Evropy. Podařilo se mu zajet jedno sedmé místo. Vzhledem k pracovnímu zaneprázdnění nemohl sedět v autě tak často jak si představoval. Pro čtyřiapadesátiletého jezdce to pravděpodobně byla poslední sezona. Závodit už budou pouze jeho synové Mark a Kristoff.
"Sezona 2022 pro mě byla nejúspěšnější a zároveň také nejtěžší. Bohužel jsem se k testování dostal jen jednou a kvůli práci jsem mohl sedět v autě jen na závodech. Není snadné skloubit pracovní povinnosti, takže se v budoucnu asi budu soustředit na závodění svých synů. Ještě to není definitivní rozhodnutí, ale vypadá to tak," prohlásil Mózer.