Situace v divizi National1600 se po třetím závodě českého mistrovství vyrovnala. Matěj Šenk a Jiří Štěrba měli shodně 79 bodů. Rozhodnout se mělo v závěrečných závodech v Rakousku a na Slovensku. Ani jeden z nich se ovšem neuskutečnil a tak o výsledku sezony rozhodl poslední závod v Sedlčanech.
Matěj Šenk vstupoval do sezony 2020 se stejným vozem Volkswagen Polo jako v předešlém roce. "Covid nám rallycross zkrátil na tři závody. Bylo jasné, že pokud se z nich jeden nepodaří, tak jste vlastně mimo hru. Mně se naštěstí žádný větší malér nestal a v této zkrácené sezóně jsem postupně sbíral cenné bodíky až k získání titulu mistra republiky," říká na úvod Matěj Šenk.
Sezóna začala až koncem června závodem v Sosnové. "Nebyl to pro mě úplně nejlepší start. Nejdříve jsem se hodně sžíval s rychlou tratí, která mi moc nesedla. Kvalifikace jsem zajížděl kolem třetího až pátého místa, ale skvěle mi vyšlo semifinále, které jsem vyhrál. To mě posunulo na druhé místo startovního roštu ve finále. Prvních pár kol vypadalo slibně. Pohyboval jsem se na druhém místě, ale na výjezdu z joker lapu se mi auto díky již unaveným tlumičům rozskákalo tak, že bylo neřiditelné a opřel jsem se poměrně tvrdě o svodidla. Auto naštěstí pořád jelo, ale měl jsem ohnuté rameno a rozhozenou sbíhavost, což způsobilo absolutní neovladatelnost auta. K tomu všemu se následkem rány do svodidel vyhodil odpojovač. Předjel mě Vojta Kolomazník a dojel David Hasman, kterého jsem za sebou držel zuby nehty až do cíle. Nakonec z toho všeho bylo vydřené třetí místo a několik šrámů na autě," popsal úvodní závod Matěj Šenk.
Následoval první závod v Sedlčanech, kde se Šenkovi dařilo více. "Hned v první kvalifikaci jsem zajel nejrychlejší čas. Potom začalo pršet a zbylé dvě kvalifikace jsem se propadal. I přesto jsem bodově dosáhl na druhé místo, díky kterému jsem startoval do semifinále z nejvýhodnějšího místa. Semifinále jsem si v klidu odjel systémem start cíl. Do deštivého finále jsem tedy startoval z přední příčky, kterou jsem si držel i během závodu. Chvíli jsme se tahali s Jirkou Štěrbou, který po pár kolech odstoupil na technickou závadu. Na kluzké trati s hodně ojetými pneumatikami jsem svedl souboj s rychlým Tomášem Nejdlem, který nakonec vyhrál a já se mohl radovat z druhého místa."
Poslední závod loňského roku se jel opět v Sedlčanech, i když tehdy o tom ještě nikdo nevěděl. "Na téměř domácí trať jsem jel s jediným cílem zvítězit. To se mi dařilo již v kvalifikacích a semifinále pro mě bylo také vítězné. Ve finále jsem tedy startoval z prvního místa, po boku mého velkého letošního rivala Jirky Štěrby. Potřeboval jsem vyhrát, abych dohnal Jirku v celkovém bodování. Tahal jsem tak, jak asi nikdy a cítil jsem, že možnosti mého vozu VW Polo využívám už hodně přes hranu. Cílem jsem projel jako první s velkým náskokem," uvedl Šenk k druhému sedlčanskému klání, po kterém měli oba jezdci stejný počet bodů.
O celkovém prvenství rozhodlo lepší umístění v jednotlivých závodech. "Je to pro mě splněný sen a určitá satisfakce za loňský rok. Titulem jsem se rozloučil s divizí National1600. Moje auto už má jiný majitel, mladý nadějný kluk, který určitě využije potenciál vozu i mé rady. Na příští rok připravujeme krásné auto do silnější divize, ale necháváme si to zatím jako překvapení. Na konec bych chtěl poděkovat především všem z týmu Šenk motorsport a všem, kteří mě v letošní sezóně podporovali," řekl závěrem Matěj Šenk.