Druhým podnikem v rakouském Melku pokračoval seriál Zónového mistrovství a Mezinárodního mistrovství České republiky v rallycrossu. Na trati v Rakousku se tak již po týdnu sešli všichni jezdci ze 4 divizích.
Stejně jako na sosnovském oválu, kde si odbylo svou premíéru hned několik vozů, odbyl si i zde premiéru speciál Mitsubishi Lancer T16z dílen Viakomu. Ty byly na startu dokonce hned dva. Jeden řídil Aleš Mrkáček a ten druhý Otakar Výborný.
Závod začal již v sobotu a to volnými tréninky od 13 hodiny. Ve 14.15 se už začalo závodit, sice jen proti stopkám, ale i dobře zajetý měřený trénink znamená větší úspěch v rozjížďách. V divizi Supernationals (D4) vyhrál s časem 49.903 Roman Častoral, Super 1600 (D1A) Petr Bílek s časem 50.901 a ve sloučené divizi SuperCars a TouringClass Alois Höller v čase 48.283.
Supernationals (D4)
V první rozjížďce všem ujel Roman Častoral, který startuje opět s vozem Opel Astra OPC. Na druhém místě dojel do cíle rakouský jezdec Klaus Freudenthaler se Seatem Ibizou a jako třetí protnul cílovou fotobuňku Tomáš Hurt. Na čtvrté místě byl klasifikovaný Jakub Bittman, sedmý Karel Václavík, devátý Jiří Kazil, dvacátý Jiří Matějka a dvacátý druhý Jaroslav Samec.
Druhé rozjížďka, který byla na programu v nedělním dopoledni nedal Roman Častoral opět nikomu šanci a rundu vyhrál. Druhý dojel Klaus Freudenthaler a třetí Tomáš Hurt. Na divokou jízdu rakouské závodníce Birgit Kuttner doplatil polský závodník Witold Startobrat. Birgit neudržela svou Hondu Civic na trati a po výjezdu z kačírku tvrdě do Witolda narazila, což mělo za následek vylomené přední kolo jeho BMW.
Třetí rozjížďku vynechává Roman Častoral a vítězí v ní Klaus Freudenthaler. Druhý dojel se svým vizuálně starším, ale výkonově excelentním Golfem - Sven Förster. Třetí místo patří Tomáši Hurtovi.
Finále A, na startu šest jezdců a každý chce vyhrát…
Klaus Freudenthaler se dostává na první pozici, ale Roman Častoral je mu v patách. Při nájezdu na druhou šotolinovou část Klaus chybuje a vůz přetáčí do mírného smyku a vyjíždí na přilehlý asfaltový povrch, po které jede více jak několik desítek metrů a vrací se opět na trať na prvním místě s velkým náskokem. Roman Častoral ho však v dalším kole dotahuje a dokonce předjíždí a ujímá se vedení, které si již nikým nenechá vzít. Freudenthaler byl nakonec za nedodržení tratě vyloučen černou vlajkou a tak si pro druhé místo dojel Tomáš Hurt, pro třetí pak Jakub Bittman, který postoupil do Finále A z béčka.
Super 1600 (D1A)
Měřený trénink sice vyhrál Petr Bílek, ale v první rozjížďce bylo všechno jinak. Nikomu v ní nedal šanci vítěz sosnovského závodu, polský jezdec, Krzysztof Skorupski, se svým skvěle připraveným VW Polo. Na druhém místě dojel Zsolt Orzág se Suzuki Ignis a třetí místo patřilo Petrovi Bílkovi. Na pátém místě potom dokončil první rozjížďku Václav Veverka jun.
Druhá rozjížďka v nedělním ránu patřila opět polskému jezdci, druhé místo vybojoval Petr Bílek a pro skvělé třetí místo si dojel Václav Veverka jun.
Třetí rozjížďku vyhrává maďarský jezdec Zsolt Orzság, druhý je Petr Bílek a třetí opět Václav Veverka jun.
Finále A. Největším favoritem je Krzysztof Skorupski, který tuto roli naplňuje a s přehledem si dojíždí pro první místo ve finálové jízdě. O druhé místo bojují hned tři jezdci, Petr Bílek jede většinu závodu na druhém místě a je v první šikaně pravidelně oboucháván Zsoltem Orzágem, který si pomalu ničí nejen své auto, ale i Bílkovi dveře, které se v průběhu závodu dokonce pootevírají. Po jednom ataku na cílové rovině využívá souboje těchto dvou jezdců Václav Veverka junior a dostává se tak na druhé místo. Petr Bílek odolá nakonec ataku maďarského jezdce a končí finálovou jízdu na třetím místě.
Divize SuperCars (D1) a TouringCars (D2)
S číslem jedna odstatoval do první rozjížďky Alois Höller a bez větších problémů si dojel pro vítězství. Na druhém místě dorazil do cíle Otakar Výborný a ukázal všem potenciál nově postaveného Mitsubishi. Třetí místo patřilo rakouskému jezdci Tristanu Ekkerovi s VW Polo N9.
V druhé jízdě exceluje jezdce Jürgen Weiss s Fordem Focus, který je zde, na trati v Melku domácí. Pro druhé místo si dojíždí Alois Höller a pro třetí polský jezdec Piotr Dyjak s Mitsubishi.
Třetí rozjížďka se nese v duchu technických problémů a jezdeckých chyb. Nejprve to zaklepalo ve voze Jürgena Weisse, kterému se ukroutil kardan. V opakovaném startu odstupuje pro technické problémy Otakar Výborný a chybku v první zatáčce dělá Aleš Mrkáček. S přehledem tak vyhrává Alois Höller, druhý dojíždí Piotr Dyjak a na třetí místě dojíždí nejrychlejší auto divize TougingCars pilotované Josefem Stroblem.
Finále A se tentokrát jelo bez divize TouringCars, které mělo finále samostatné a vyhrál v něm Patrick Breiteneder s vozem Honda Civic Type-R. V divizi SuperCars se ihned po startu ujímá vedení Alois Höller a nikomu ho až do cíle nepřenechá. Na druhém místě dojíždí Piotr Dyjak a skvělé třetí místo uhájil před rakouským jezdcem Tristanem Ekkerem Aleš Mrkáček, který si tak odvezl opravdu zaslouženou "bednu". Finálovou jízdu nedokončil ani domácí Jürgen Weiss, kterému opravený Ford Focus nevydržel startovní proceduru, ale ani Mitsubishi Otakara Výborného, který svůj vůz odstavil v poslední zatáčce prvního kola.
Závod v Melku byl bezesporu velice zajímavý. Areál je velice příjemný, má výborné zázemí. Velkou škodou je absence Jocker lapu, který tak nedává jezdcům moc velkou možnost taktizování. Výborná byla i divácká návštěva a skvěle řešeny jsou i divácké prostory podél tratě, odkud má divák, z každého místa, trať jako na dlani.