Pojďme se v rychlosti, téměř telegraficky, podívat na nejdůležitější momenty finálových jízd posledního závodu MMČR.
Finále D – D4
Na startu Zsolt Ország, Michael Stoklassa, Jan Talaš, Christoph Gruber, Reinhard Schellenbacher a Thomas Mühlbacher. Nejlépe se podařilo odstartovat Stoklassovi, těsně v závěsu ho následoval Mühlbacher, Ország, Schellenbacher, Talaš a Gruber. Po celou dobu se pořadí nezměnilo a tak do „béčka“ postupoval Michael Stoklassa s vozem BMW.
Finále C – D4
Na startu Manuel Forstenlechner, Karel Václavík, Ronald Ley, Josef Tod a postoupivší z dé finále - Michael Stoklassa.
Dopředu se po startu dostal náš Karel Václavík, kterého však během finále potkali technické problémy a musel bohužel odstoupit. Totéž se přihodilo i Ronaldu Leyovi, který se potýkal s problémy již od začátku – během jízdy se dokonce přetočil a po pár kolech s velkou ztrátou zajel do depa. Na trati tak zůstali pouze čtyři jezdci: Forstenlechner, Stoklassa, Mühlbacher a Tod, který v jednu chvíli po kontaktu se soupeři vylétl z tratě. A tak se souboj o postup přesunul mezi první tři jmenované. Nakonec opět fantasticky vyhrál Michael Stoklassa a již podruhé postoupil o finále dál, tentokrát tedy do "béčka".
Finále B – D4
Dopředu se dostal Rainer Kaindl, následovaný Josefem Stroblem a Jakubem Bittmanem. Jiří Kazil z technických důvodů odstoupil krátce po startu. Na konci startovního pole pak sváděl souboj Stoklassa s Pepíkem Šustou. Bittman nakonec Strobla předjel a dostal se za Kaindla, kterého však již nedokázal pokořit. Strobl začal hodně ztrácet. Vyhrál tedy nakonec Kaindl, za ním dojel Bittman, Strobl, Stoklassa a Šusta.
Finále B – D1A
Startovní rošt s následným uskupením Václav Veverka st., Krisztián Petrilla, Jörg Rath, Michaela Kalná, Gábor Majerszky a Béla Ujházi, nenabízel na první pohled velký souboj. Bohužel nás hned po startu čekalo několik horkých minut. Venca Veverka st. se ihned po startu dostal do čela, avšak po kontaktu s Michaelou Kalnou, která si razila cestu dopředu, narazil do přírodního mantinelu, který ho vymrštil a doslova po „čumáku“ obrátil vůz Peugeot 106 Maxi, který obvykle pilotuje jeho syn, na střechu. Finále bylo ihned po startu zastaveno. Z hrůzostrašně vyhlížející havárie vyvázl Véna Veverka bez zranění, vzápětí však podal na Michaelu protest za atak, který se táhl až do pozdních hodin.
Po opakovaném finále se do čela dostala Kalná, za ní Petrilla, Majerszky, Ujházi a Rath. Petrilla však ve druhém kole dostoupil a Michaela Kalná tak, nikým neohrožena, postoupila do finále A.
Finále B – D1
Složení Zoltán Harsányi, Aleš Mrkáček, Bozsak Pallag, Tristan Ekker a Vratislav Kinter odstartovalo kupředu ve stejném složení, jako stálo na startu. První se odtrhli Harsányi s Alešem Mrkáčkem, Pallag zpomalil ve druhém kole a finále pouze pomalu odkroužil. Přestože se Aleš snažil a defacto byl celou dobu těsně za Harsányim, Maďar nakonec zvítězil a postoupil do "áčka".
Finále A – D4
Finále se opakovalo pro předčasný start. Pomlka se stala osudnou pro Svena Förstra, který byl ze startovního roštu odtlačen vzhledem k technickým problémům. Podruhé nejlépe odstartoval Roman Častoral, který byl za opakovaný start jistě rád, vzhledem k tomu, že poprvé se lépe povedl Klausu Freudenthalerovi. Za Častorala se zařadil Tomáš Hurt, který se ho celou dobu držel zuby nehty a několikrát ho dokonce „tlačil“ před sebou. Roman si však svoje prvenství udržel až do konce. Třetí skončil Freudenthaler, čtvrtý Kaindl a pátý Marek Cihlář.
Finále A – D2
Tak jak jezdci – Lukasz Zoll, Christian Kopetzky, Andrzej Grigorjew a Stanislav Brunát odstartovali od startu, proťali po šesti kolech i pomyslnou cílovou pásku.
Finále A – D1A
Všemi očekávané finále. Rivalové Bílek – Kalný v první řadě. Přestože již bylo o mistrovi v této divizi jasno (Jardovi Kalnému stačil pouze postup do A finále.) čekal se opět souboj na ostří nože. Petr Bílek odstartoval lépe a dostal se před Jardu Kalného, který si to ale nenechal líbit a co chvíli hledal místečko, kterým by Petra předjel. V druhé polovině tratě se o to pokusil, nepodařilo se a Jarda se propadl na konec startovního pole. Za Bílka se tak dostal Standa Šusta, třetí byl Václav Veverka jn., pronásledovaný Michaelou Kalnou. Freinberger do finále z námi neznámých důvodů bohužel nenastoupil. Po skončení finále podal Stanislav Šusta na Petra Bílka protest na objem motoru jeho vozu. Komisaři nakonec jeho protest nepřijali z důvodu administrativní chyby při podání.
Finále A – D1
Snad všichni čeští fanoušci drželi palce Marku Zemanovi, který bojoval o mistrovský titul. A možná o něco více i Pavlovi Koutnému, který startoval s vozem Subaru Impreza STI týmového kolegy Romana Zwiefelhofera, a měl za úkol jediné – udržet za sebou Aloise Höllera za každou cenu! V případě, že by se tento ďábelský plán nepovedl, přišel by totiž Marek o titul.
Po zhasnutí startovních světel jsme snad ani nedýchali. Do čela se dostal Marek a k velké radosti všech českých rallycrossařů i Pavel Koutný, který za sebou držel Aloise Höllera celých šest kol. Od čtvrtého kola však začal Marek zpomalovat vzhledem k nedobré kondici svého motoru, který mu házel vodu a Höller se čím dál více dotahoval. Pavel však dokázal Aloise za zády udržet! Ba co víc – Höllerovi v posledním kole též odešel motor a dostal se před něj Kárai. V cíli tak Zeman, Koutný, Kárai, Höller, Harsányi a Ota Výborný, který měl technické problémy po nevybíravém ataku Aloise Höllera v první zatáčce po startu.