Už před začátkem sedmého podniku mistrovství Evropy bylo jasné, že letošní třicetitisícová návštěva ze švédského Höljes bude překonána. Okolí okruhu se začalo plnit hned v pátečním odpoledni, kdy byly na programu technické přejímky. Souboj Loeba, Pettera Solberga, Fousta, Meeka, Timerzyanova a řady dalších jezdců v nejsilnějších divizi sliboval zajímavou podívanou. A nedělní finále se skutečně musely líbit.
Norská dominance
Sobotní rozjížďky ukázaly, že devítinásobný mistr světa v rally Sebastien Loeb to rozhodně při svém prvním rallycrossovém závodě v rámci mistrovství Evropy nebude mít jednoduché. První den byli nejrychlejší Fabien Pailler a Timmy Hansen, první místa na startu semifinálových jízd si však zajistili Timur Timerzyanov a Davy Jeanney. Publikum sice tlačilo Loeba do finále, i přes velký tlak na Tannera Fousta ovšem zůstal francouzský jezdec čtvrtý a do hlavního nepostoupil. Z prvního semifinále postoupil Bakkerud, Timerzyanov a Foust. Hned po startu druhého semifinále byl ze hry venku Fabien Pailler, který skončil mimo trať. Druhou semifinálovou jízdu přesvědčivě vyhrál Petter Solberg před Jeanneym a domácím Serazinem. Do finále vyrazil nejlépe Petter Solberg následovaný Bakkerudem. Další dvojici vytvořili Foust a Timerzyanov. Solberg sice předváděl atraktivní jízdu pro diváky, jeho mladší norský soupeř ho ovšem dokázal rychlou jízdou předjet. Na výsledku nic nezměnily ani průjezdy joker lapem. Ze třetího místa měl velkou radost domácí jezdec Davy Jeanney. "Byl to opět bláznivý závod před fantastickými diváky. Po startu jsem věřil, že se před Pettera mohu dostat. Poté co jsem se rozhodl ho předjet, jsem jenom slyšel ve sluchátkách jeď, jeď, jeď a ono to vyšlo," řekl v cíli Andreas Bakkerud.
Rázně za titulem
Největší konkurence se se sešla v divizi Super 1600. Na start se postavilo sedmatřicet jezdců. Závod nebyl součástí francouzského šampionátu, přesto z domácí špičky chyběl jen Fabien Chanoine a také Adeline Sangnier. Nechyběl ale Steven Bossard, který usedl do clia týmu Set Promotion. A právě Bossard spolu s Reinisem Nitissem udávali od začátku tempo závodu. Nitiss si připsal vítězství ve všech čtyřech rozjížďkách, vyhrál semifinále, a i když se ve finále Bossard snažil na svého týmového kolegu neměl. Znalost tratě využili v Lohéacu domácí jezdci, když třetí skončil David Olivier před Maximilienem Evenem, finále uzavíral za pátým Ericem Färénem další Francouz Laurent Chartrain.
Ondřeji Smetanovi se nepovedla hned první rozjížďka, když kolidoval s Mandie August a zajel třiatřicátý čas. Poté zrychlil ovšem navíc než na jednadvacáté místo celkově to nestačilo. "Je to pro mě trochu zklamání, čekal jsem, že bych se mohl pohybovat trochu výše. Ovšem konkurence byla obrovská," řekl Ondřej Smetana. Janu Skálovi se vedlo podobně, nejlepším výsledkem bylo čtrnácté místo v první rozjížďce. V závěru čtvrté rozjížďky ho navíc postihl problém s palivovou lištou a jízdu nedokončil. Celkově skončil na čtyřiadvacátém místě. "Popravdě neočekával jsem žádný výsledek. Chtěli jsme auto vyzkoušet v pořádné konkurenci a to tento závod splnil. Touto cestou bych rád poděkoval Mirkovi z MK motorsport," uvedl po závodě Jan Skála. Zezadu začínal také Zdeněk Kučera, který po kolizi se soupeřem v první rozjížďce kvůli poškozené poloose neodstartoval do druhé rozjížďky. Na závadu se přišlo až těsně před startem jízdy. V konečném pořadí mu patřilo třiatřicáté místo. "Chtěl jsem si především po dlouhé době zazávodit a vyzkoušet auto. Francouzští jezdci disponují dobře připravenou technikou, navíc pro ně hrála i znalost zdejší tratě. Neměl jsem žádné přehnané ambice, " řekl Zdeněk Kučera.
V zaběhnutých kolejích
Divize TouringCars měla podobný průběh jako ve většině letošních závodů. Derek Tohill nemá konkurenci, Robin Larsson dělá chyby a Roman Častoral rychlou jízdou sbírá pódiová umístění. Český jezdec skončil po rozjížďkách na třetím místě, a ze stejného místa postoupil také ze semifinále. Start do finálové jízdy se nejlépe vydařil Tohillovi, který směřoval za dalším letošním vítězstvím. Tlačenici za první zatáčkou odnesl Pauwels (poškozený zadní narazník) a Larsson, na druhém místě se usadil Lundh. Pauwels dlouhou dobu ostatní jezdce brzdil, ale Častoral se spolu s Larssonem dostal před něj. Vzájemný souboj poté Larsson neustál a chyboval. "Spokojenost. Na Dereka prostě nemáme. Připsal jsem si ovšem důležité body v souboji o konečné druhé místo v mistrovství. Trať se mi nelíbila, přišla mi příliš jednoduchá, chyběly tu technické pasáže," zhodnotil francouzský závod Roman Častoral.