Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Odchodem jezdců do USA evropský rallycross neutrpí

14.04.2012 | Autor: Petr Šulčík
Odchodem jezdců do USA evropský rallycross neutrpí
Řada pilotů divize SuperCars odchází do Spojených států. Jak se s tím evropský rallycross vypořádá?

 

Nejsilnější, nejrychlejší, nejatraktivnější. To je divize SuperCars. Chlouba mistrovství Evropy. Před letošní sezonou ovšem řada předních jezdců seriál opustila. Isachsen, Holte, Heikkinen. Tyto jezdci pravděpodobně o evropský titul bojovat nebudou. Zlákal je americký Global rallycross championship (GRC). Z finančních důvodů nepojede ani veterán Ludvig Hunsbedt. Utrpí tím kvalita letošného ročníku této divize? Zachrání atraktivitu v podobě startu 8 aut v každém finále?
Jeden z největších favoritů na letošní titul Tanner Foust by se měl zúčastnit obou mistrovství. Evropského i amerického. "Podle mého názoru potřebuje rallycross nové výzvy, vstoupit na nové trhy. Na tom evropském se pohybuje čtyřicet let. Popularita tohoto sportu ve Spojených státech roste. Uvidíme, jak se bude GRC vyvíjet v této sezoně, zaléží samozřejmě také na financích. Několik jezdců evropský šampionát opustilo, zásadní vliv by to ovšem mít nemělo," řekl americký jezdec. 
"Start osmi jezdců ve finále udělá z rallycrossu pro diváky ještě větší show. Je to něco nového, první závody ukážou, co změna způsobí. Každopádně to pro všechny jezdce bude stejné," dodal.
 
ME Anglie 2012
 
Pro řadu jezdců, a to i včetně Fousta, je odchod Isachsena velkou výzvou. I když Isachsen zatím nepotvrdil, které mistrovství nebo které jednotlivé závody letos pojede. Čeká se na jeho tiskové prohlášení. "Stále tu zůstává mnoho dobrých jezdců. O kvalitu mistrovství se neobávám," myslí si Mats Lysen. 
Dalším pilotem, který už loni sahal po triumfu je Francouz Davy Jeanney. Mistr Francie z roku 2010 svojí budoucnost vidí zatím v Evropě. "V případě GRC jde o velmi zajímavý projekt. Naší prioritou ovšem zůstává evropské mistrovství. Uvidíme do budoucna, jak se bude situace vyvíjet," uvedl Jeannney. "Co se týká startu osmi aut ve finále, pro fanoušky budou závody ještě atraktivnější, pro nás bude však těžší určit správnou strategii."
Jedinému českému zástupci v divizi SuperCars Pavlu Koutnému se nová pravidla nezamlouvají. "Osm aut je moc, může se pak stát, že dojedou jen dvě nebo tři auta. Ostatní se mezi sebou vytlučou. A to tady byla ještě dost široká trať, nechci vidět, jak situace dopadne například v Greinbachu," prohlásil Pavel Koutný. "Úroveň mistrovství nepůjde dolů. Lidé jako Isachsen tu chybí, ale pořád je tady kvalitních patnáct aut, které jedou rychle. Určitě tím šampionát neutrpí."