Dalším známým rallyovým jezdcem, který se letos objevuje v rallycrossu je Švéd Pontus Tidemand. V rámci evropského šampionátu startuje s vozem VW Beetle za tým Pera Eklunda. V rallycrossu startoval už několikrát v minulých sezonách. Svou budoucnost ovšem nadále vidí v rally.
Po dvou startech v letošním mistrovství světa v rally se švédský jezdec, který je českým příznivců nám především ze svého působení v týmu Škoda Motorsport, objevil v rallycrossu. Když přišla nabídka Pera Eklunda na starty v evropském šampionátu, neváhal. „Měly to být spíše ojedinělé starty. Startoval jsem na Silverstonu a na poslední chvíli se rozhodlo také o závodu v Norsku,“ vysvětlil. Nakonec ovšem nechyběl ani na domácím závodě v Höljes, kde skončil na druhém místě a také v posledním závodě v německém Buxtehude, kde obsadil čtvrtou příčku. Přihlášený je i na další závod ve Francii. „Druhý den v Německu nebyl jednoduchý. Nejdříve se mi ve třetí kvalifikaci zastavil motor a nepovedla se mi ani následující jízda, kde jsem doplatil na jezdce před sebou v první zatáčce. Do semifinále jsem šel z desátého místa. Nejrychlejším časem jsem si zajistil třetí místo a ve finále nakonec skončil čtvrtý. I přes tyto problémy to byl další skvělý víkend,“ řekl po německém závodě Pontus Tidemand.
„Hlavním cílem zůstává světový šampionát v rally. Za tým M – Sport budu s vozem Ford Fiesta WRC opět startovat v Turecké rally,“ říká Tidemand. Působení v týmu Škoda Motorsport označuje za nejlepší dobu ve své kariéře. Nedávno nový vůz Škoda Fabia testoval. „Udržujeme stále velmi dobré vztahy a určitě se nebráním další spolupráci do budoucna,“ pokračoval Tidemand. V současnosti není lehké se v mistrovství světa prosadit na nejvyšší úrovni. „Chce to co nejvíce sedět za volantem. Současné vozy WRC i díky aerodynamickým prvkům dovolují daleko rychlejší průjezdy zatáček. Bez rozsáhlého testování se těžko hledají limity. Míst v továrních týmech není mnoho, ale jen jeden je mladší než já. Nezbývá mi nic jiného ukázat, že do mistrovství světa patřím. Chce to ovšem smlouvu, která zaručí účast na většině závodů, všech testech. O to se teď snažím,“ říká Tidemand.
Ve svých prvních rallycrossových startech jezdil s vozem Volkswagen Scirocco Supercar a následně byl v sezoně 2014 členem týmu EKS Mattiase Ekströma. S vozem Audi obsadil osmé místo v konečném hodnocení mistrovství světa. „Už je to hodně dlouhá doba. Je to dost těžké něco srovnávat nebo porovnávat. Rallycross se za tu dobu dost změnil,“ uzavírá švédský jezdec. Uvidíme, jak nakonec dopadne letos. Po čtvrtém závodě je na pátém místě průběžného pořadí. Šance na posun vpřed tu ještě. A Tidemand je určitě jezdec, jehož jízdu se vyplatí sledovat.