Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Portugalské souboje

10.09.2024 | Autor: Petr Šulčík
Portugalské souboje
Charakteristika tratě v Montalegre svědčila podle předpokladů elektrickým vozům. Přesto dokázal Johan Kristoffersson jeden ze závodů vyhrát.

Nadmořská výška a dlouhá startovní rovinka. To vše hrálo před sedmým a osmým závodem letošní sezony mistrovství světa proti jezdcům startujícím s vozy se spalovacím motorem. Včetně vedoucího jezdce průběžného pořadí Johana Kristofferssona. Sobotní a nedělní průběh to jasně ukazoval. Přesto Kristoffersson dokázal první závod vynikající jízdou doslova na hraně vyhrát. Výbornou práci odvedli po semifinále také mechanici KMS, kteří měli po defektu zadního kola dost práce dát v krátkém čase auto dohromady. V nedělním závodě skončil Kristoffersson druhý.

„Je to skutečné vítězství celého týmu, který dokázal auto postavit na start finálové jízdy. Montalegre je má oblíbená trať a autu vždy svědčila. Snažili jsme se v přípravě zaměřit na nastavení, abychom dokázali být co nejvíce rychlí. Niclas jel ve finále rychle, rozhodl průjezd joker lapem, který jsem jel úplně na hraně. Jedinou slabou chvilkou jsem měl v semifinále, kde jsem toho moc neviděl a trochu zazmatkoval. Ale předešlé roky mě naučily přizpůsobit se situaci a jet naplno až do cíle, i když to vypadá beznadějně. V nedělním finále nebylo cesty vpřed, hodně se prášilo," zhodnotil závody Johan Kristoffersson. „Výkon hodný mistra světa," dodal šéf týmu Tommy Kristoffersson po sobotním závodě. Ole Christian Veiby měl především druhý závod dobře rozjetý, když po startu finále vedl, ale v souboji s Timmy Hansenem poškodil poloosu. V Portugalsku tak skončil čtvrtý a pátý.

Podle předpokladu ukázal v Portugalsku svojí sílu tým Hansen World RX. Kevin Hansen vyhrál svůj první závod s elektrickým autem. V neděli ho na stupně vítězů doprovodil na třetím místě také jeho bratr Timmy. „Konečně mé první vítězství s elektrickým autem. Fungovalo celý víkend perfektně a nemuseli jsme výrazně zasahovat do nastavení. Využívali jsme síly na konci startovní rovinky. Ve finále jsem nemohl jen bránit pozici, museli jsme také jet rychle ve srovnání s ostatními vzhledem k našemu jokeru v prvním kole. Takže celkem náročné finále,“ uvedl Kevin Hansen. Timmy Hansen doplatil v souboji o vítězství na souboj s Ole Christianem Veibym, který je oba zpomaloval. „Musím říct, že to byl opravdový rallycross s mnoha předjížděním a souboji. Divákům se to muselo líbit,“ prohlásil Kenneth Hansen.

Niclas Grönholm vystoupil potřetí v sezoně na stupně vítězů, když v sobotu skončil po souboji s Kristofferssonem na druhé pozici. V neděli finále po defektu nedokončil. Klaře Andersson se v Portugalsku nedařilo. „Pozitivní na tomto víkendu byly především starty, které si musíme přenést do dalších závodů. V závěru sezóny se budeme snažit získat co nejvíce bodů a skončit v šampionátu co nejvýše,“ řekl Niclas Grönholm, jezdec týmu CE Dealer.

Kde nakonec letošní mistrovství světa vyvrcholí, zatím není jasné. Zprávy z týmů hovoří o tom, že po zrušení Austrálie bude zrušen také závod v Číně, který se měl jet 19. a 20. října v Šanghaji. V průběžném pořadí vede Johan Kristoffersson o 46 bodů před Kevinem Hansenem. Ole Christian Veiby je dalších jedenáct bodů zpět. O titulu tak je téměř rozhodnuto.

MS 2024 - Montalegre (P) - highlights