Jestliže si účastníci mistrovství Evropy mysleli, že to nejhorší, co se týče počasí, mají po Anglii za sebou, hodně se spletli. Zatímco u nás padaly teplotní rekordy, v okolí francouzského Dreux pršelo. I druhý podnik tak poznamenalo počasí. Českým jezdcům v divizi Super 1600 se příliš nevedlo, Roman Častoral dojel na třetím místě v divizi TouringCars.
Super 1600
Ve Francii se tradičně každý rok schází nejsilnější konkurence sezony v této divizi. Účastníky šampionátu doplní jezdci francouzského mistrovství, kteří jsou nesmírně kvalitní. Poprvé startoval Ildar Rakhmatullin. Do bojů o přední umístění se chtěli zapojit také čeští závodníci, vůbec se jim však nevedlo. Do Jaroslava Kalného v první rozjížďce dvakrát narazil Johansson, odneslo to vylomené kolo a jezdcův loket. Češi se ve všech třech rozjížďkách pohybovali ve druhé desítce. Nakonec se všichni postavili na start finále C, ze kterého ovšem šli dál Francouzi Dorian Launay a Laurent Chartrain. Jeden bod za šestnácté místo získal Ondřej Smetana, za ním dojel Zdeněk Čermák a Julien Godfrey. Jaroslav Kalný byl pro předčasný start vyloučen. Stejně jako Pavel Vimmer za atak na Godfreye. Snad další závody v rakouském Greinbachu a maďarském Nyírádu přinesou lepší výsledky.
V B finále se žádné překvapení nekonalo, do "áčka" se probojovali Rakhmatullin a Guillemette. Start finále A se příliš nepovedl Bakkerudovi, ovšem v dalším průběhu se norský jezdec dokázal dostat na první pozici a poprvé letos vyhrát. Na druhém místě dojel Leppihalme, třetí skončil Makarov. Další místa obsadili Rakhmatullin, Linnemann, Guillemette a Deslandes. Skorupski byl kvůli problému s kolem klasifikován na osmém místě.
SuperCars
Přes třicet aut stálo na startu této divize. Od začátku patřili k nejrychlejším francouzští jezdci. Náš zástupce Pavel Koutný měl výborně rozjetou druhou serii rozjížděk. Svou jízdu vedl, jezdil před Hvaalem, který skončil celkově v této rozjížďce třetí, ovšem následně se dvakrát přetočil a bylo po nadějích. Nic nezachránila ani třetí serie, kde svedl krásný souboj s Walfridssonem. Do finálových jízd se tak tentokrát český jezdec nedostal. V C finále se strhl obrovský souboj, prvním vyřazeným byl Stig-Olov Walfridsson, kterého po vystrčení z trati zastavily svodidla. Nakonec postoupil Kevin Procter a Hervé Knapick. Nešlo o žadné překvapení, oba stáli na prvních dvou místech na startu.
V úvodní řadě B finále stáli Francouzi Fabien Pailler a Philippe Tollemer. Vedle nich na postup určitě myslel Timur Timerzyanov a za nimi vítěz úvodního závodu Tanner Foust. Na strkanici tentokrát doplatil právě americký jezdec, do kterého vletěl Andy Scott. Klidnou jízdou postupil Timerzyanov a znovu Kevin Procter.
Vrchol víkendu měl dramatický průběh. První řada startovího roštu A finále byla kompletně francouzská. Nejrychlejší v rozjížďkách byl Marc Laboulle se starším vozem Citroën Xsara. Vedle něj Jerome Grosset Janin a Gaetán Serazin. Úvod finále zvládl nejlépe Davy Jeanney. Dostal se do vedení, ovšem zanedlouho musel kvůli technickému problému odstoupit. Hned v první zatáčce šel mimo trať Liam Doran. Ostře narazil ve třetí zatáčce Laboulle do Grosset-Janina. Dvě kole před cílem vedl nováček divize Alexander Hvaal. Toho však čekal joker lap. A zde se ukázala výborná taktika Kevina Proctera, který se dostal v posledním kole před mladého Švéda a poprvé se mohl radovat z vítězství v mistrovství Evropy. A vítězství to je zcela zasloužené. Procter se totiž k vítězství probojoval až z C finále. Druhé místo je prvním skvělým výsledkem mladého Alexandera Hvaala, třetí skončil Marc Laboulle.
Touring Cars
V divizi TouringCars byl od začátku nejrychlejší vítěz z Anglie Anton Marklund. Vyhrál všechny tři rozjížďky a na startu stál v první řadě společně s Tohillem a Bonnetem. Hned za nimi čekal na svou šanci Roman Častoral. Z B finále postoupili Jos Sterkens a Patrick Mertens. Po dramatickém průběhu nakonec díky lépe načasovanému joker lapu zvítězil Tohill před Marklundem. Častoral vybojoval třetí místo. Po druhém místě v Anglii další dobrý výsledek českého reprezentanta. Vyloučen byl Patrick Mertens, který nesmyslně sestřelil Koena Pauwelse.
Čtvrtý skončil Pedro Bonnet před Tanevikem a Sterkensem. Sedmý zůstal Pauwels, za kterého se po vyloučení Mertense posunul Olsson.
Ohlasy českých jezdců:
Pavel Koutný:
"Celý víkend ovlivnilo počasí. Já jsem to pokazil chybami ve druhé rozjíždce, ve třetí se mi zase nepovedl start. Když trať v závěru osychala tak se mi docela líbila. K depu není co říct, to co se tu dělo, jsem neviděl ani na autocrossu."
Ondřej Smetana:
"Na tu bídu, jsme dopadli celkem dobře a nejedeme domů mrzutí jako většina Čechů. Auto v rámci možností fungovalo správně, konkurence je samozřejmě dál. K depu není co dodat, i když nás to tolik nepostihlo jako ostatní."
Zdeněk Čermák:
"Z výsledku jsem zklamaný. Věřil jsem v postup z C finále, vůbec se mi však nepodařilo odstartovat, auto prostě neodjelo. Ve druhé zatáčce jsem byl skoro poslední a pak se s tím už mnoho dělat nedalo. I přes horší organizaci a otřesné podmínky v depu, se mi zdejší trať líbila."
Jaroslav Kalný:
"Škoda, chtěl jsem se dostat aspoň do B finále. Nepodařilo se. Podle mého názoru špatně fungovalo startovací zařízení. Myslel jsem, že rozvítí zelenou hned, tak jsem si nepodržel ruční brzdu, ale spojku jsem nepustil. Jinak takovéhle podmínky jsem nezažil ani na nejhorším závodě mistrovství republiky, když jsem začínal. Měli by pro jezdce něco dělat, když si za to nechávají platit."
Roman Častoral:
"Tato trať je hodně specifická a liší se od ostatních, zdejší beton hodně klouže. Celý víkend jsem měl problém najít správné gumy. Se třetím místem jsem spokojen, finálová jízda byla těžká. Startovací zařízení tu vůbec nefungovalo, tolik napomenutí za předčasný start jsem nikde jinde neviděl."