Jediný bod nakonec rozhodl o titulu v českém šampionátu v nejsilnější divizi SuperCars. Polský jezdec Zbigniew Staniszewski na Slovensku kromě českého a polského titulu potvrdil také zisk prvenství v zónovém šampionátu. Aleš Fučík sice na Slovensku zvítězil, po škrtání mu ovšem jeden bod scházel. Vítězstvím v divizi Super1600 si titul českého mistra zajistil Jiří Šusta, který využil odstoupení Jana Ratajského. O třetím místě pro Libora Teješe rozhodlo lepší umístění v jednotlivých závodech. O zónovém prvenství se rozhodne v Maggioře. V divizi SuperTouringCars -2000 se republikovým i zónovým mistrem stal Roman Častoral, který na Slovensku vyhrál před Jakubem Kowalczykem a Martinem Šindelkem. Kvůli problému s motorem odstoupil ze závodu Jakub Michal. Vítězstvím v STC +2000 si letošní české prvenství připsal Slawomir Woloch, v zóně ale bude muset o titul ještě zabojovat v Itálii. Poslední závod v divizi STC -1600 vyhrál Radek Dvořák, titul ve svém prvním roce působení v této divizi získal Martin Knápek. Zónovým šampionem této divize je Konrad Gryz. Další výhrou potvrdil zisk českého titulu v National1600 Jiří Štěrba. V historicích se vítězi české trofeje pro letošní rok stali Pavel Steiner, Filip Tureček a Luboš Čížek.
Ohlasy jezdců (průběžně aktualizováno):
pozn.: V případě zájmu zašlete ohlas na redakční e-mail.
SuperCars
Aleš Fučík: "Závod byl dobře organizovaný, i když s úpravou tratě si pořadatel příliš starostí nedělal a šotolinovou část nechával bez úprav, takže auto se zde chovalo dost neklidně. Časový harmonogram se ovšem dodržoval přesně. Po prvním tréninku jsme na autě museli řešit drobnou opravu. Jinak se všechno obešlo bez problémů a s vítězstvím jsem spokojen. Výborně se mi dařily zejména starty. Zisk českého titulu, tím že se škrtají dva závody, jsem si prohrál v Melku. Do konce sezony se představíme ještě na Setkání mistrů v Sosnové."
Zbigniew Staniszewski: "Tohle je náš velký den. Jsme velmi spokojeni. Mám na mysli celý tým. Pracovali jsme na tom celý rok. Už po posledním závodě před rokem v říjnu 2021 jsme začali pracovat na obhajobě titulů. Podařilo se nám to. Nejprve příprava a pak tvrdá práce během sezóny. Dvanáct závodních víkendů, spousta tréninku, jak s rallycrossovým vozem, tak s tréninkovým rallye autem. Celý tým tvrdě pracoval. Nebylo to snadné. A tady na okruhu Slovakiaring, kde končíme, to bylo obzvlášť těžké. První den byl náš soupeř o titul Fučík velmi agresivní. Dvakrát jsem musel sešlápnout brzdu, abych se vyhnul kolizi. Neuspěl. Byli jsme to my, kdo vyhrál všechny možné klasifikace. Také jsme se podruhé, tak trochu mimochodem, stali mistry České republiky. Jsem neuvěřitelně potěšen, ale také hrozně unaven."
Super1600
Jiří Šusta: "Slovakiaring byla moje premiéra a dopadlo to na výbornou. Získali jsme zlato a cenné body pro ZSE, ale hlavně jsem získal titul mistra republiky, se kterým jsem upřímně vůbec nepočítal. Říkal jsem si, že když se to podaří, urvu alespoň třetí místo a podařilo se získat to nejcennější. Jsem strašně rád. Děkuji celému týmu, rodině, sponzorům a fanouškům. Čeká nás poslední závod v rámci ZSE v Itálii, kde doufám ještě zvýšíme bodový náskok a získáme i titul."
Libor Teješ: "Byl to opravdu složitý víkend. Přijeli jsme už ve čtvrtek, abych se svezl v závodě Rallycross Cupu, protože jsem na Slovakiaringu s Audi ještě nejel, a neměli jsme žádná data ohledně nastavení podvozku, převodovky atd. V divizi S1600 se mělo rozhodnout o titulu, tak jsem odstartoval vždy později, nebo na trati ubral, abych nebral potřebné body klukům, kteří jeli kompletní kalendář. V klidu jsem hledal limity tratě a užíval si různá nastavení, která jsme zkoušeli. Byl to pro mě ideální test před víkendovým závodem, za což bych chtěl poděkovat pořadateli, že mi umožnil přihlásit se. Ve třetí rozjížďce jsem bohužel narazil vytočeným předním kolem do posunutých svázaných pneumatik, které mi vytrhly volant z levé ruky a při tom mi otočil zápěstí. Dojel jsem s poškozeným řízením a velkou bolesti do cíle. Hned jsme sedli do auta a jeli do nemocnice na rentgen. Po vyšetření se mi trochu ulevilo, když mi doktor sdělil, že to není zlomené. Bolest byla ale velká. Večer jsme ještě přehodili převodovku za delší, protože Slovakiaring je opravdu rychlá trať a já jezdil nejrychlejší úsek v omezovači motoru. V sobotu ráno byla bolest ruky tak silná, že jsem se musel odhlásit. Pro moje štěstí jsme sehnali stahovací rukavici a ruka začala docela fungovat. Protože ještě nezačaly rozjížďky a po dohodě s pořadateli jsem se znovu přihlásil a nastoupil do kvalifikačních jízd. Delší převodovka byla přínos, ale po odjetí dvou, tří kol ruka stejně bolela a opouštěla mě síla držet pevně volant. Naměřený čas byl opravdu mizerný. Toto se opakovalo i v druhé kvalifikaci. Aby toho nebylo málo, tak při čistění pneumatik před startem třetí jízdy praskla poloosa a já vůbec nenastoupil. Auto jsme opravili a čekali na finále. Když jsem viděl, co se děje ostatním jezdcům, nestačil jsem se divit. Marcel Suchý, který byl v Cupu hodně rychlý, odstoupil kvůli poruše motoru a pro mě největší smolař Véna Tůma, také odstoupil, i když celý jeho tým makal na záchraně. Do finále jsem dobře odstartoval a jezdil třetí. Po kontaktu odstoupil Honza Ratajský a já se posunul na druhou příčku. Bohužel ruku opět opouštěla síla a já nestihal řadit, tahat ručku a řídit jednou rukou. Trať byla hodně rozbitá a já musel opět zpomalit. Přes joker lap mě předstihl Jirka Šusta. Dojel jsem opravdu ve velkých bolestech na třetím místě. Pro mě ale na prvním. Nečekal jsem, že to vůbec dojedu. Převážně celou dobu se řídí levou rukou a ta mi prostě chyběla. Moc mě to mrzelo, protože v celkovém pořadí nebylo jisté vůbec nic. Mohl jsem atakovat druhé místo, ale také skončit mimo podium. Celkové třetí místo jsem uhájil, ale tato trojka hodně bolela. Po návratu domů, jsem šel s rukou na kontrolu na další rentgen. K mému velkému překvapení jsem se dozvěděl, že mám ruku zlomenou. Tím pádem mám po sezoně. Chtěl jsem ještě zabojovat v Maggioře o celkové třetí místo v zónovém šampionátu. Bohužel to nepůjde. Chci poděkovat mým soupeřům, že mě celý rok hnali dopředu. Díky kluci, těším se na další sezonu a určitě se chci posunout v celkovém pořadí na nejvyšší příčku. Auto už začínáme mít vychytané a spolehlivé a tak titul mistra chci příští rok já a udělám pro to vše!"
Jan Ratajský: "Na posledním závodě mistrovství republiky jsem se chystal na boj o titul. Po rozjížďkách se mi vedlo velice dobře, dokázal jsem posbírat nejvyšší počet bodů, ale finále mi nevyšlo. Po neúplně povedeném startu jsem se dokázal dostat na první místo před litevského závodníka. Bohužel na konci šotolinové sekce došlo ke kontaktu s ním a mě nevydrželo zavěšení pravého předního kola. Tím jsem přišel o možnost bojovat o vítězství, které by mi zajistilo mistrovský titul. Tímto chci poděkovat mému týmu, který dokázal dát auto do stoprocentního stavu po předchozím závodě v Maďarsku a dovolil mi zabojovat o titul. Bohužel se to nepovedlo. Tak snad v příští sezóně 2023. Zvažujeme ještě účast na posledním závodě v Itálii."
Václav Tůma: "Z posledního závodu v rámci MMČR na Slovensku jsem zklamaný. V tréninku jsem zajel třetí nejrychlejší čas a první rozjížďku jsem, po mojí chybě, dojel čtvrtý. Při druhé rozjížďce jsem neodstartoval. Zjistili jsme závadu na motoru (prasklé ventilové vahadlo a ohnutý sací ventil). I před ohromnou snahu a nasazení všech našich mechaniků a mechaniků z ostatních týmů jsme motor opravit nedokázali. Chtěl bych moc poděkovat všem z týmu Radka Johna, Marcela Suchého, Jiřího Šusty, klukům Šenků a Tomáši Albrechtovi. Velké díky patří týmu Lukáše Pecha, který nám umožnil rozebrat jejich fabii "jako dárce orgánů". Se závodem v RX Cupu jsem spokojený. Velkým zpestřením pro nás bylo zapojení do závodu speciálů Super1600 Jana Ratajského, Marcela Suchého a Libora Teješe. Šampionát pro mě dopadl dobře. Z šesti závodů jsem pět závodů, kterých jsem se zúčastnil, vyhrál a celkové jsem získal první místo."
SuperTouringCars -1600
Radek Dvořák: "Slovakiaring za mě úžasný. Takové tratě mám strašně rád. Můžu využít výkon svého auta na maximum. Akorát letos bohužel úprava tratě byla hrozná, místo kropení to bylo jak napouštění rybníku. Ale přesto jsem si to užil. Bohužel došlo k nesmyslnému kontaktu a dost velké škodě na autě, ale k tomu se nebudu vyjadřovat. Myslím, že si každý kdo tam byl, udělal vlastní obrázek. Tímto pro nás letošní sezona končí, myslím, že jsem ji ukončil krásnou třešničkou na dortu, jak se říká."
Michal Sklenář: "Tento poslední závod na Slovakiaringu pro mě znamenal, že při dobrém dojetí můžu získat, ale při nedojetí také hodně ztratit. Pro udržení celkového třetího místa v šampionátu bylo mým úkolem hlavně dojíždět a v lepším případě na co nejlepší pozici a co nejblíže Radkovi. Měřený trénink mě mile překvapil v podobě umístění na druhém místě. Kvalifikační jízdy 1,2,3 jsem dojel vždy v poklidu na druhém místě, takže po součtu bodů z těchto jízd mi to dalo třetí místo a tudíž druhou řadu na startu finále. Ve finále jsem věděl, že musím co nejvíce zabrat a opravdu to byl boj až do posledního metru jízdy, kdy výsledkem bylo třetí místo v závodě a po sečtení bodů i celkové třetí místo za celý rok. Nyní bych chtěl přejít k poděkování za celou sezónu dvou lidem, kteří tvoří můj tým. Tím prvním a hlavním je Ondra Mezihorák se Silponix Racing, který mi opět po celý rok chystal a servisoval mou hondu, snažil se ji vždy posunout na limit mých finančních možností a být mi oporou. Kromě jednoho problému v Sedlčanech s únavou materiálu v motoru, který okamžitě vyřešil do dalšího závodu, tak jsem za celou sezónu neřešil žádný jiný problém, což svědčí o jeho perfekcionismu a kvalitě odvedené práce. Tím druhým člověkem je můj táta, který mě už po několik let věrně doprovází na všech závodech a hlavně se stará o veškeré zázemí. Nesmím opomenout DVH Racing tým v čele s Radimem, za který mám možnost závodit a kde mám jejich několikaletou podporu."
National1600
Jiří Štěrba: "Na závod na Slovakiaringu jsme se s týmem moc těšili, protože jsme zde loni vybojovali titul mistra a mě se moc líbí jezdecky. V sobotu se mi podařilo vyhrát Q1, ve druhé jsme bojovali s Márou Honzíkem, ale nepodařilo se mi ho předjet. Ve třetí rozjížďce jsem ulil start, takže jsem musel projet dvakrát joker lap. Takže jsem jel na 110% a bylo z toho čtvrté místo. V neděli jsem chtěl vše napravit. V semifinále jsem zajel nejrychlejší čas, takže jsme šli do finále z druhého místa. Ve finále jsem si pohlídal start a ujížděl jsem kupředu. Po projetí cílem jsem měl obrovskou radost, protože se nám podařilo vybojovat titul mistra ČR 2022. Mrzí mě, že jsme s Lukášem Pechem nemohli bojovat až do finále. Gratuluju! Tímto bych chtěl poděkovat všem, kteří nám fandili, podporovali nebo nás přijeli navštívit na některý závod. Děkujeme a uvidíme co příští rok…"
Marek Honzík: "Na poslední závod na Slovakiaringu jsem se těšil o to víc, když enkám zrušili Maďarsko. Od tréninků jsem si držel 1.-2. místo a to až do startu finále. Tým i twingo fungovalo na jedničku. Co musím ale podotknout, byla hodně rozbitá šotolinová část trati, která dle slov pořadatelů nejde stihnout během závodního dne opravit. Druhý den už to nebylo takové a bohužel mou chybou na startu finále jsem odjížděl až jako čtvrtý. Do posledního kola nebylo jasno a až v poslední zatáčce se mi povedlo udolat Radka Johna, odvezli jsme si 2. místo a pár zničených dílů. Tímto bych rád poděkoval celému týmu, partnerům a klukům z KoNe racing teamu za spotterskou spolupráci."
Radek John: "Závody na Slovensku nemohu hodnotit jinak než pozitivně, konečně se nám podařilo umístit se na stupních vítězů a to je prostě odměna jak pro mě tak pro celý tým. I když už jsem to viděl černě po odjetí finále RX Cupu, kde jsem startoval v rámci tréninku. Podařilo se mi totiž ohnout spojovačku a celou zadní nápravu, kterou nakonec kluci zvládli narovnat. Rád bych poděkoval všem partnerům, díky kterým jsem mohl letos startovat."
HA -1600
Pavel Steiner: "Na Slovakiaringu se nám vždy víceméně dařilo, ale také dost trpí technika kvůli horší úpravě trati. První dvě kvalifikace se mi podařilo vyhrát a na třetí mi praskla poloosa. Finálový start z druhého místa se mi povedl výborně a od startu až do cíle jsem udržel první místo. Tímto jsme potvrdili první místo celkově ve třídě ČTHV-1600 pro rok 2022. Chtěl bych také poděkovat taťkovi za přípravu auta. Klukům v servisu, fanouškům a rodině za podporu."