Vrátil se tam odkud do "velkého světa" WRC před lety odešel. A svůj návrat k rallycrossu si Petter Solberg při prvním podniku mistrovství Evropy v Lydden Hillu užíval. Zájem o jeho osobu z řad příznivců, novinářů a odborníků byl obrovský. Konečné desáté místo je pro norského šoumena zklamáním, přesto vzhlíží optimisticky k dalšímu průběhu sezony.
"Jsem rád, že se vše podařilo a na prvním závodu jsem mohl startovat. Získali jsme tím mnoho zkušeností a poznatků do dalších závodů. Po problémech s poloosou v první rozjížďce jsem pomalu ani nevěřil, že budeme moci pokračovat. Mechanici dali vůz zpět do pořádku a já další svoji jízdu vyhrál. V semifinále mi ale vypověděl službu posilovač řízení a tím pro mě závod skončil. Už teď se však těším na další závod do Portugalska," zhodnotil svůj návrat Petter Solberg.
Do rallycrossu jste se vrátil po dlouhých letech. Co se v tomto sportu od roku 1996 změnilo?
"Nic (smích). Potkávám se s mnoha známými lidmi. Silná auta a motory, souboje a napětí spojené s tímto sportem tu zůstaly pořád. Člověk je víc v kontaktu s fanoušky. Zkrátka jsem rád, že jsem zpátky."
Bylo těžké po dlouhých letech opustit mistrovství světa v rally ?
"Určitě. Strávil jsem v rally řadu sezon a nebylo lehké seriál opustit. Nebyla ale cesta jak pokračovat ve WRC dál. S motorsportem však končit rozhodně nechci. Měl jsem několik možností. Ať už to měly být vytrvalostní závody nebo mistrovství světa cestovních vozů. Já se ale rozhodl pro rallycross. Tato disciplína by mi měla vyhovovat. Rozhodně si nechci zavřít dveře zpět do WRC, ale nyní se soustředím stoprocentně na rallycross."
Kdy jste začal budovat svůj rallycrossový tým a stavět nový vůz?
"Všechno začalo patnáctého ledna. A tým se tvoří vlastně doteď. Byly to dny a noci nepřetržité práce, aby jsme auto měli do prvního závodu připravené a mohli startovat. Je to doslova neuvěřitelné vybudovat něco takového za tak krátkou dobu, ale povedlo se to. Mechanici pracovali sedmnáct hodin denně. Chtěli jsme v některých věcech pomoci od Kennetha Hansena, ten však odmítl. Museli jsme se tak spolehnout sami na sebe. Auto je nové a a nebyl čas před prvním závodem ho pořádně vyzkoušet. Po Anglii nás čeká celá řada testování. Věřím však, že naše auto je jedno z nejlepších."
Jak těžký pro vás byl přechod od rally k rallycrossu?
Je to trochu něco jiného. S rallycrossovým autem se zatím seznamuji. Každým ujetým metrem je to lepší a lepší. Každopádně ještě nejsem schopen dostat z vozu maximum. Rally je velmi specifická disciplína, rychlostní zkoušky jsou dlouhé, mění se podmínky. Nyní vedle mě stojí další soupeři, na to nejsem zvyklý, ale nemám s tím problém. Nikdo mi nečte rozpis. Neslyším už žádné "přes horizont do....."
Rallycross vstupuje letos do nové éry. Co očekáváte od této sezony?
"Jdu do toho s respektem. Je tu řada dobrých jezdců, kteří mají s rallycrossem více zkušeností. Mým cílem je ovšem vyhrávat. Pokud všechno půjde dobře, rád bych s rallycrossem spojil svoji budoucnost. IMG má s tímto mistrovstvím velké plány, které jsou pro mě zajímavé."
Určitě stále sledujete mistrovství světa v rally. Jak vidíte současnou situaci v tomto šampionátu?
"Není dobrá. Především co se týče propagace. Rally potřebuje daleko lepší medializaci, dostat se do televize v přímých přenosech. To je výhoda současného stavu právě v rallycrossu."