V evropském šampionátu divize RX3 (dříve Super 1600) se v minulých sezonách scházela velká konkurence. Podobně je tomu letos, i když co se týče kvantity, aut znovu ubylo. Největší favorité ovšem na startu nechybí. Přihlášeno je po nakonec třináct jezdců, deset z nich permanentně. Mezi nimi i vítěz loňských dvou závodů v Barceloně Juri Belevskij.
Jan Černý ve své druhé rallycrossové sezoně po svém návratu stihl zatím dva zónové závody v Polsku a Rakousku. Dvakrát skončil na druhém místě. V Barceloně jako na jediné trati mistrovství Evropy už loni startoval. „Je dobře, že začínáme na trati, kde jsme loni závodili a víme co od toho očekávat. Loni jsme měli problém s nízkou přilnavostí zejména v šotolinové části okruhu. Doufám, že se vyvaruji podobné chyby, kterou jsem udělal v loni v semifinále,“ řekl Jan Černý. Na voze Škoda Citigo se přes zimu hodně pracovalo. „Uvidíme, jestli se všechny změny podaří udělat už na Barcelonu nebo až v dalším průběhu sezony. Vývoj stále probíhá. Je dobře, že konkurence neustále roste a zrychluje a my víme, že musíme dále na autě pracovat a jakým směrem jít,“ pokračoval český jezdec. „Doufám, že letošní výsledky v rámci evropského šampionátu budou mít stoupající tendenci a bude vidět určitý progres,“ dodal Černý.
Poměrně komplikovanou přípravu za sebou má nováček na evropských tratích Jiří Šusta. V plánu měl kromě mistrovství Evropy také účast v kompletním zónovém a republikovém šampionátu, ale zlomené zápěstí po kontaktu se svodidly v polském Slomczynu plány překazilo. Do auta znovu usedne až na předzávodním testu. „Nebude to jednoduché, čeká nás velká konkurence. Zranění mi hodně zkomplikovalo sezonu. Navíc do poslední chvíle jsem vůbec nevěděl, jestli budu schopný v Barceloně startovat. Před několika týdny jsem teprve začal rehabilitovat. Vypadá to ovšem dobře,“ uvedl Jiří Šusta, který letos poprvé startuje s šestnáctistovkovým motorem ve voze Škoda Fabia. „Konkurence v mistrovství Evropy je opravdu velká. S několika jezdci jsem se už na závodech potkal. V první sezoně půjde především o získání zkušeností a poznání dalších nových tratí. Výsledek není úplně důležitý, ale nechtěl bych jezdit někde vzadu,“ prohlásil šestnáctiletý český závodník, který má před sebou po přestupu z motokár teprve druhou kompletní sezonu v rallycrossu.
Odložená premiéra s novým vozem čeká v Barceloně na Marcela Suchého. Vůz Škoda Fabia Mk3 vyzkoušel při republikovém a zónovém závodě v Sosnové. „Jsem rád, že i v letošní sezóně můžu pokračovat v seriálu mistrovství Evropy, což byla naše priorita i pro loňskou sezónu, na kterou jsme připravovali nový vůz Škoda Fabia Mk3. Bohužel situace byla taková, jaká byla a z plánovaného kalendáře se odjel pouze závod ve španělské Barceloně, na který jsme se za dané situace rozhodli neodcestovat,“ vysvětlil Suchý. Stejně jako všichni si přeje, aby se letos odjela sezona kompletní a v daných termínech. „Všechny podniky se mají jet na tratích, které se mi líbí. Vůbec nevím, co si od letošní sezóny slibovat, s autem mám naježděné nějaké kilometry v rámci testů, po kterých jsem byl spokojený a pocítil jsem krok dopředu oproti staršímu peugeotu. Ovšem po závodě v rámci zóny v Sosnové přišlo obrovské zklamání, po kterém jsem přemýšlel, zda se úvodního evropského závodu vůbec zúčastním. Můj výkon nebyl takový jaký bych si představoval, jednoduše rok a půl pauzy bez závodního tempa je znát. Na voze budeme dělat také nějaké změny, takže věřím že do Barcelony přijedeme lépe připravení a budeme konkurenceschopnější než v předešlých ročnících,“ prohlásil Marcel Suchý.