Ze začátku to vůbec nevypadalo, že by se měl tohoto seriálu zúčastnit. Na úvodní podnik do rakouského Melku přijel na poslední chvíli poté, co se vracel z testování v Maďarsku. A do sezony vstoupil výborně. Dojel druhý za domácím Klasem Freudenthalerem. I díky tomuto výsledku padlo rozhodnutí odjet kompletní seriál, který se mu podařilo v divizi Super 1600 vyhrát. "Celkově hodnotím sezonu jako úspěšnou. Konkurence sice nebyla v rámci Challenge tak velká, jako to bylo v případě mistrovství Evropy. V divizi Super 1600 šlo ale o kvalitní závody," uvedl Stanislav Šusta.
Po druhém místě v Rakousku následovaly dva závody ve Francii, které vyplnila dlouhá přestávka. V Essay se kromě jezdců bodujících do Challenge představili také účastníci belgického a samozřejmě francouzského mistrovství. To přineslo sice velkou jezdeckou účast, ale také velké zmatky v bodování. Někdo bodoval jen do francouzského šampionátu, jiný zase do Challenge a do toho ještě belgičtí jezdci. "Francouzské závody se jak počtem diváků, tak i kvalitní jezdeckou účastí daly srovnat s evropským šampionátem. Podařilo se mi zde získat dost bodů, které pak byly rozhodující v konečném pořadí," řekl Šusta, který v rámci RCE skončil znovu na druhém místě za Launayem a pátém celkově. Kerlabo se konalo už jen jako závod RCE a mistrovství Francie. Český jezdec byl v rámci Challenge nejrychlejší (celkově šestý) před Pavlem Vimmerem.
Do Belgie a Nizozemí už taková konkurence nedorazila. Z francouzských jezdců pokračovali jen Launay a Guillemette. Launay dokázal v Belgii zvítězit, v Nizozemí se pak radoval z vítězství český jezdec. "Měl jsem obrovskou radost, víkend se mi povedl, technika fungovala bezchybně. Měl jsem také trochu štěstí. Čekal jsem, že na oba závody dorazí více jezdců z Francie, Challenge však pro ně pravděpodobně nebyla zajímavá. Bylo to podobné jako s mistrovstvím Evropy. Pro ně je prioritou především domácí šampionát." Navíc před posledním závodem doma v Sosnové už mohl slavit titul v divizi Super 1600. Sezonu zakončil čtvrtým místem v domácím závodě. K tomu pomohl také perfektně fungující vůz Škoda Fabia. "Přes zimu jsme provedli na autě několik menších změn, které se osvědčily. Během roku se pak prováděla jen běžná údržba. Za výsledek patří samozřejmě velký dík také mechanikům."
Proč dal Stanislav Šusta přednost seriálu RCE před mistrovstvím Evropy? "Challenge se mi zdál jako pohodovější šampionát, kalendář mistrovství Evropy byl špatně složený, vzrostly náklady na cestování. Myslím si, že stačilo zůstat u starého systému a pracovat na zmedializování mistrovství. Systém hodnotit nechci, protože jsem si ho nevyzkoušel," prohlásil. Přes zimu by rád prodal vůz Škoda Fabia. "Možná příští rok změníme divizi, v úvahu připadá i přechod na okruhy. Rád bych si vyzkoušel nějaké pohárové závodění. Všechno se bude odvíjet od kalendáře mistrovství Evropy. Na všechno je zatím dost času," uzavřel Stanislav Šusta.