První sezona elektrického mistrovství světa je u konce. Osmým vítězstvím v sezoně ji završil suverénní Johan Kristoffersson. Švéd sice neměl úplně nejlepší víkend, ale jedno kolo v SuperPole zajel o osm desetin rychleji než všichni ostatní. Ve druhé rozjížďce obdržel pětivteřinovou penalizaci za přílišné zkrácení zatáčky, ostatní jízdy ale vyhrál. Po startu finále nebylo o jeho vítězství pochyb.
"Je to obrovská týmová práce. Všichni z KMS celý rok připravovali skvěle auto. Každé vítězství, kterého jsme dosáhli, bylo pro naše věrné partnery a všechny, kteří se na tomto projektu podíleli a dali celý balíček od nuly dohromady. Měl jsem auto, kterému mohu věřit a které mi dává jistotu, mohu jet naplno a jednoduše se soustředit na svou práci. Mnoho z těchto lidí bylo na místě a vidělo vůz, který postavili, poprvé závodit. To byl velmi příjemný pocit, stejně jako sdílení stupňů vítězů v šampionátu týmů s mým tátou," prohlásil Johan Kristoffersson.
Druhé místo v cíli nakonec po diskvalifikaci Kevina Hansena připadlo Niclasi Grönholmovi. Místo na startovním roštu finálové jízdy mu přenechala jeho týmová kolegyně Klara Andresson, která předváděla nejlepší výkon sezony. Grönholm tak mohl vybojovat třetí místo v konečném hodnocení mistrovství světa. "Především chci poděkovat Kláře, že mi dovolila, abych ji ve finále nahradil a bojoval o stupně vítězů. Získat s tímto týmem třetí místo v šampionátu je úžasný pocit a jsem šťastný za všechny v týmu i za naše partnery, kteří na tom tvrdě pracovali. S novými plně elektrickými vozy to byla slibná, ale také náročná sezóna. Nyní máme spoustu dat a zkušeností, se kterými můžeme pracovat a vylepšovat jízdu i vozy, abychom v příští sezoně mohli bojovat v šampionátu ještě výš," uvedl Grönholm. "Pro mě to byl nejsilnější víkend sezony. Získala jsem své vůbec první vítězství v rozjížďkách a málem jsem vyhrála i postupový závod. Celkově jsem se svým výkonem o tomto víkendu opravdu spokojená," dodala Klara Andersson.
Po diskvalifikaci Kevina Hansena se na třetí pozici posunul Timmy Hansen. Ten obsadil druhé místo v šampionátu jezdců, Hansen World RX je také druhý v týmovém hodnocení. K týmu se pro tento závod připojilo také několik lidí přímo z Peugeotu. "Do tohoto víkendu jsme šli s jiným přístupem a jinými lidmi. Hodně jsme se toho naučili pro příští rok. Byl to pro nás dobrý víkend s dobrou rychlostí. Jsme rádi, že jsme opět na stupních vítězů, ale to, co se stalo po finále při kontrole, mě opravdu překvapilo. Já jsem ten, kdo kontroluje díly a váhy - kontrolovaný díl byl o 90 gramů těžší. Byl spravovaný. Nebyl to žádný výkonnostní přínos, ale měl by odpovídat a my jsme přijali penalizaci. Je to tvrdý trest, ale prostě ho musíme přijmout. Je to moje odpovědnost a byla to čistě chyba. Nyní už nám začíná sezona 2023," zhodnotil závěrečný závod Kenneth Hansen.
Velkým překvapením víkendu se stal nový vůz Lancia Delta Evo - E RX. Guerlain Chicherit sice v sobotu po kontaktu s Kevinem Hansenem skončil ve zdi a zbytek dne už nejel. V semifinále pak nevydrželo po kontaktu s obrubníkem zavěšení. Ale nový vůz kromě vizáže ukázal, že dokáže být i rychlý. "Rád bych pogratuloval svému týmu, který v posledních týdnech pracoval celé dny a noci, aby byl vůz včas připraven. Je to úžasné auto. Nikdy ve své dvacetileté kariéře jsem nebyl tak netrpělivý, až usednu za volant. S celkovými závěry jsme nadmíru spokojeni, protože jsme se dokázali vyrovnat rychlostí našim soupeřům, kteří s těmito elektromobily nové generace absolvovali již devět závodů. Nyní využijeme zimní přestávku k tomu, abychom analyzovali všechna data získaná během víkendu a doplnili všechny potřebné úpravy. Doufám, že příští rok se vrátíme se dvěma vozy," řekl Guerlain Chicherit.
Highlights - MS/ME 2022 - Německo - semifinálové a finálové jízdy