Poté, co byl šéf továrního týmu Volkswagen Jost Capito spatřen na posledním závodě seriálu Global rallycross championship v Las Vegas (byl také na X Games v Mnichově) se objevily spekulace o možném vstupu této značky do mistrovství světa v rallycrossu. Capito navíc opustil nedávné jednání komise WRC v Ženevě a netají se negativním postojem k práci promotéra šampionátu WRC. V každém případě bude v příští sezoně Volkswagen obhajovat své letos získané tituly. A svou účast značka potvrdila také pro sezonu 2015. Poté ovšem může dojít k přesunu do rallycrossu. Navíc Capito se natají svými sympatiemi k tomuto sportu.
"Výrobci...půjdou tam, kde nejlépe zhodnotí své vložené peníze, což rallycross může nabídnout. Je to vhodná alternativa, dobře dostupná pro televizní vysílání. Vozy jsou podobné, jde o podobnou disciplínu. Divák si může vybrat nebo může sledovat obojí. Ale výrobce si zvolí to , co mu přinese větší zisk," řekl Capito.
Cena za účast v mistrovství světa v rallycrossu je daleko nižší než ve WRC. Odpadnou zdlouhavá testování, dlouhé dny trénování před samotnými soutěžemi. S tím souvisí menší týmy. Namísto patnácti závodních víkendů jich kalendář obsahuje jen dvanáct. Odhaduje se, že značky dostanou za čtvrtinovou cenu to samé jako ve WRC.
Volkswagen vložil spoustu peněz do podpory kampaně WRC a vůz Volkswagen Polo R WRC s jezdci Ogierem a Latvalou dokáže vítězit. Po sezoně 2015 však může tým volně odejít. Volkswagen je základním stavebním kamenem WRC. Bez účasti značek se mistrovství světa v rally řítí do propasti.
Co však vstup továrních týmů způsobí v rallycrossu?
zdroj: iRally, Motorsport Monday