Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací

Najdete nás na FacebookuInstagramYoutubeRSS

Zónový vrchol v Nyirádu

25.09.2024 | Autor: Petr Šulčík
Zónový vrchol v Nyirádu
Maďarský Nyirád bývá v posledních letech v rámci zóny nejobsazenějším závodem a letos tomu nebylo jinak.

V nejsilnější divizi SuperCars odstartovalo jedenáct aut i s několika jezdci, kteří letos pravidelně závodili v rámci mistrovství Evropy. Od začátku byli na trati nejrychlejší Tamás Karai a Benyó Máté. Ten skončil v evropském šampionátu na třetím místě. V dramatickém závěru ovšem na bez chyb jedoucího Karaie nestačil. Třetí skončil Attila Mózer. Aleš Fučík startoval do finálové jízdy z poslední řady a po kolizi v první zatáčce finále nedokončil. V divizi Super1600 prokazoval celý víkend rychlost Václav Tůma. Ve druhé jízdě ovšem dostal za kontakt s maďarským soupeřem patnáctivteřinovou penalizaci a i přes dobře zajetou třetí jízdu startoval do finále ze druhé pozice. Po startu se sice dostal do vedení, ale několik chyb ho odsunulo na konečnou čtvrtou příčku za domácího Kaczora. Za vítězným Rytisem Gurklysem obsadil druhé místo Jan Ratajský, který se po celý víkend vyvaroval chyb. V SuperTouringCars -1600 bojuje o titul Jiří Čermák. V Nyirádu, i přes nulové zkušenosti s tratí vyhrál kvalifikaci a semifinále, ovšem ve finálové jízdě obsadil nakonec druhou pozici. V STC -2000 vedl po startu finále Roman Častoral, po průjezdu joker lapem se před něj dostal domácí Andor Trepák. Třetí dojel v Nyirádu Jakub Michal. Při své premiéře v této divizi zajel finále a skončil šestý Václav Šindelář. V divizi STC +2000 využil domácí prostředí Tibor Vámosi. Druhý dojel Halk a třetí další domácí jezdec Zoltán Nagy. Technika opět potrápila oba jezdce týmu Šenk Motorsport.

Ohlasy jezdců:

SuperCars

Aleš Fučík: „Před závodem jsme změnili nastavení, protože jsme opět startovali na pneumatikách Cooper. V průběhu závodu jsem se snažil neustále zrychlovat a posouvat časy. Auto fungovalo perfektně. V neděli jsem se čtvrtým časem dostal na čtvrté místo, což znamenalo, první řadu v semifinále. Po startu jsem si ale nepohlídal vnitřek a dostal se přede mě Attila Mózer. Z poslední řady finále jsem v první zatáčce trochu zariskoval, v nepřehledné situaci se přetočil a po dalším kontaktu pro mě s vylomeným zadním kolem závod skončil. Chtěl jsem bojovat o lepší umístění. První dva jezdci jsou ovšem momentálně rychlostí někde jinde.“

Super1600

Jan Ratajský: "Maďarský Nyirád je pro nás každoročně vrchol sezóny. Sejde ze zde nejpočetnější a nejkvalitnější konkurence v roce a to na ikonické trati, která neodpouští chyby. Mně se zde poprvé podařilo dokončit závod a hned z toho bylo parádní umístění. Nikdy předtím jsem se nedostal přes semifinále, vždy to bylo kvůli kolizi. Letos jsem dokázal pořád postupně zrychlovat a nebourat v jednotlivých rozjížďkách, což mi přineslo úspěch a konečné druhé místo v závodě. Z výsledku jsem velice šťastný a moc děkuji mému týmu ABmotorsport za skvěle odvedenou práci."

Václav Tůma: "Do Maďarska jsem se hodně těšil, na závody byla přihlášená velká konkurence, takže to byla ideální příležitost otestovat auto. V první rozjížďce se nám dařilo perfektně a dokázali jsme jí vyhrát. Ve druhé rozjížďce, po kontaktu na výjezdu z jokeru, přišla zbytečně velká penalizace patnáct sekund a kvůli tomu jsem ve druhé rozjížďce klesnul na poslední místo. Ve třetí rozjížďce jsem zajel čtvrtý čas a po vyhraném semifinále jsem ve finále startoval z první řady. Jenže ve finále auto začalo vynechávat a nakonec jsem si z Maďarska odvezl konečné čtvrté místo. Trať je tady rychlá a složitá a to mě baví, takže se těším, až se sem v příští sezóně zase vrátím a změřím síly s ostatními jezdci. Tento víkend nám ukázal, že auto se stále zlepšuje a už teď se těšíme na další závod."

Libor Teješ: "Letos jsem na této trati startoval v rámci mistrovství Evropy, a tak auto a já jsme byli připraveni na 100 %. Sešla se velká účast soupeřů a to na kvalitě závodu přidalo opravdu hodně. V první kvalifikaci mi nevyšel start a celou kvalifikaci jsem se zdržel za jezdcem, který jel velkou defenzívu a nedokázal jsem ho předjet, takže jsme oba dva měli hodně pomalý čas. V Q2 jsem si ale spravil chuť, vyšel mi start a skončil jsem na prvním místě. Třetí kvalifikace byla pro mě smolná a hned po startu jsem dostal ránu na zadní kolo a rozjížďku jsem dojel s vylomeným zadním kolem. Do semifinále jsem startoval ze třetího místa a vyjel jsem si třetí řadu do finále. Finále bylo hodně akční, ale ze zadní pozice jsem bohužel nedokázal zabojovat o pódium. Skončili jsme tedy na celkovém pátém místě. Musím pochválit soupeře, protože tempo bylo celý víkend opravdu velmi rychlé. Celý víkend jsme si s týmem užili a všechny překážky a závady jsme dokázali během pauzy mezi jízdami zvládnout na jedničku. Tímto bych chtěl mockrát poděkovat za perfektní přípravu a servis auta během závodů a za podporu všech fanoušků a sponzorů! Na autě je spousta ,,bojových” šrámů, a tak se určitě do příštích závodů nudit nebudeme."

Petr Třešňák: "Závod v Nyirádu je pro nás vrcholem sezóny. Největší závod roku, na perfektní trati a sjede se zde početná konkurence. Tento rok se k tomu přidalo parádní počasí, takže se bylo na co těšit. Auto jsme připravovali pečlivě, ale s vědomím, že nebude takové, jak bychom si představovali. První kvalifikaci nebyl podvozek ideálně nastavený a v autě jsem se necítil vůbec dobře. Podle toho vypadal i ten časový propad, který mě tedy zhrozil. Okamžitě jsme udělali pár úprav a v další jízdě to bylo o poznání lepší jak pocitem, tak i časově. Tak či tak nás na autě čeká hodně práce a především najít směr, kterým se vydat. Sečteno podtrženo, závody hodnotím na jedničku s hvězdičkou. Atmosféra v depu byla skvělá a za to velké díky lidem, kteří si jeli tento víkend užít s námi. Tým makal na sto procent a tímto mu děkuji. Budeme se těšit příště."

Jan Dvořák: "Nyirád - trať na kterou jsem se hrozně těšil, až jí pojedu. Celý víkend byl o zrychlování a získávání zkušeností, což se dařilo. Auto jsem dovezl skoro bez šrámů, kromě drobné kolize v Q3. Jsem spokojen a těším se na další závody v této divizi."

SuperTouringCars -2000

Jakub Michal: "Do Nyirádu jsem se těšil, jelikož mělo vyjít konečně hezké počasí (poslední dva roky pršelo) a čekal nás závod na jedné z nejnáročnějších tratí ZSE. Ve třídě nás startovalo patnáct, což se již dlouho nepovedlo, a navíc se sešla tak silná konkurence, že již dostat se do finále byl úspěch. Sobotní tréninky ukázaly, že se budeme přetahovat o vteřinky, kdy hned pět jezdců zajelo čas na kolo shodný v půl vteřině. Následující Q1 mi vyšla výborně a stačilo to na třetí místo. Do Q2 jsme se již seřadili všichni podobně rychlí. Na trati bylo ale bohužel mnoho prachu a viditelnost byla opravdu mizerná. Proto se dvěma pátými místy z Q2 i Q3 jsme byli spokojeni. Do semifinále to znamenalo start z třetího místa a celkem pohodový postup do finále z druhého místa, tedy finále z druhé řady. Ve finále se mi povedl dobrý start, a i dobrou joker taktikou to nakonec vyšlo na celkové skvělé třetího místo. Celý víkend nám vše klapalo, ať už tím, že se o nás výborně starala má žena Terka, s tátou jsme dobře probírali taktiku a Zdenda se dobře staral o auto nebo tím, že auto skvěle fungovalo a hlavně bez problémů. Prostě to byl hezký závodní víkend a snad se nám něco podobného vydaří i na našem posledním závodě na Slovakiaringu."

Václav Šindelář: "První dojmy z trati, když jsem se byl podívat na MS v červenci, byly plné touhy se tu svézt. Start vedle jmén Častoral, Strebinger hned v první rozjížďce byl pro mne trochu stresující, ale zase mi ukázali stopu, tak jsem se rychleji na trati rozkoukal. Trať je oproti zvyklým Sedlčanům strašně rychlá. Měl jsem radost, že i přes své chyby, kdy jsem dvakrát ohnul zadní nápravu, jednou mojí vinou, podruhé v souboji, kdy mne mechanici už proklínali, se nám povedlo dostat do finále. Počasí bylo skvělé, načasování také, místo v depu jsme chytli s výhledem na start. Za mne premiéra v ZSE lépe dopadnout nemohla. Nálada v depu i na trati si myslím, že byla pozitivní a konkurence mne snad vzala s úsměvem."

Tomáš Zajíc: "Nyirád je bezpochyby tou nejatraktivnější tratí, kam sahá Zóna střední Evropy. V minulých letech jsme byli několikrát v roli diváků a zážitek byl nepopsatelný. Není tajemstvím, že přestavba focusu z ČTHV do STC byla právě proto, svézt se v Nyirádu. Marně hledám nějaké negativa na tomto víkendu. Možná jen to, že už skončil. Každá vteřina na trati byla zážitek. Chvála organizátorům, chvála počasí a chvála Karaiovi, že z tak legendární trati neudělal polygon pro školu bezpečné jízdy. Věděli jsme, že výkonově ani jezdecky nebudeme stíhat v tak silné konkurenci. Postup do semifinále byl tak jen sen, který se nakonec zhmotnil. Za celkové desáté místo můžeme tedy být maximálně spokojeni. Náš focus mi tento víkend připomněl našeho Escorta RS, který je již na odpočinku. Odjeli jsme vše bez jediného technického problému. Za to velký dík Lukáši Mihulkovi, který auto připravil. Víme, že hendikep v podobě takřka sériové převodovky je hodně limitující, ale byli jsme tam a mohli jsme bojovat. Veliký dík Davidu Račmanovi, za perfektní roli mechanika. A závěrem děkuji všem, kteří mě, starému písničkářovi pomohli splnit si sen, závodit v Nyirádu."

SuperTouringCars -1600

Jiří Čermák: „Rozhodl ne úplně povedený start ve finálové jízdě. Ve druhé zatáčce jsem se nechal vyvézt do měkkého a ztratil jsem vedoucí pozici. Nakonec se mi povedlo skončit před Artnerem, což je dobré pro další vývoj šampionátu. Zazávodili jsme si na skvělé trati a ve skvělé konkurenci, takže jsem spokojen.“

ZSE/MČR 2024 - Nyirád (HU) - sestřih