Po několikaletém působení v České trofeji historických vozidel jste přestoupil do nejsilnější kategorie SuperCars, co vás k tomu vedlo?
"V sezoně 2018 jsme původně chtěli startovat v ČTHV, jenže nepříznivý sled událostí v divizi 4x4 a touha závodit vytyčila novou cestu. Byl bych alibista, kdybych řekl, že mi to vadilo. V podstatě jsem byl i trochu rád, protože pohybovat se v téhle skupině nám trošku hladí ego a kdo řekne, že ne tak kecá. Supercars je kategorie, která je tak trochu nejvíc z rallycrossu. Turbomotor, pohon na všechna kola, zrychlení, diváci čekající na start čtyřkolky, to vše jsou důvody proč to prostě chceš. Tím nechci shazovat jiné kategorie, ale na rovinu, až to někdy zkusíte poznáte o čem mluvím."
V sezoně 2018 jste startoval pouze na dvou závodech MMČR a to v Sedlčanech, co se stalo?
"Sezona se skládá ze závodění, výstav a firemních akcí, takže MMČR byla jen část našeho programu. Výstava Legendy v Praze, Rallyshow Hradec Králové, Setkání mistrů v Sosnové, start ve vybraném závodě ADC u nás na jihu, také v Rallycross Cupu v Sosnové, závod do vrchu a také Amatér cup, zde všude prezentujeme rallycross a tým Čížek Racing. Je to forma tréninku a zároveň prezentace. Na MMČR v Sedlčanech jsme se nechali ukolébat výsledky z let minulých a z posledního závodu. Doplatili jsme na kritickou chybu v údržbě motoru a jeho ztráta v podstatě zničila veškeré ambice na slušné umístění v docela dobře rozjeté sezoně. Závodění máme s klukama jako odměnu za vysilující pracovní nasazeni v týdnu a chyby, které se nám stanou třeba v mizerném používání radiokomunikace bereme s humorem."
Můžete nám představit plány pro sezonu 2019?
"Sezona 2019 bude trošku oříšek. Určitě pokračujeme v Supercars, i když máme pravděpodobně nejstarší auto. Chci začít na Slovensku. Tím pádem bych se chtěl věnovat MMČR a zároveň se trošku zajímat o pár startů v zóně, ale ty budu zvažovat dle možností. Určitě chci být na Legendách v Praze a zopakovat Rallyshow a Setkání Mistrů. Jestli zvládneme nějaké výstavy budu rád. Je to jistá prezentace našeho týmu a našich partnerů."
Pojedete opět s Audi S2 RX? Proběhly nějaké změny na autě?
"Audi je moje srdcovka. Změny na letošní sezonu jsou docela razantní. V historicích jsem hledal chyby na autě, zkoušel závodit proti času SuperCars a plánoval změny, jak ještě zrychlit. S moderními auty SuperCars je téměř nemožné se měřit. Podvozky jim fungují snad dokonale, jejich akcelerace, brzdění, je neuvěřitelné a pomalejší může být už jen jezdec. Naše Audi dostane tlumiče nejvyšší řady HP, brzdy jsme si vypůjčili z fabie R5. Změnou uchycení tlumičů docílíme lepší geometrie přední nápravy. Zkusíme také některé aerodynamické prvky, ale to jsou jen domněnky. Pracujeme na autě po práci, tak nám to jde pomalu. Slovakiaring se blíží a tam prostě musíme být."
Určitě není tajemství, že se v dílně kromě nynější Audi S2 RX připravujete i další stroj Audi S1 quattro. Kdy se můžeme těšit na premiéru?
"Ano, tajemství to není. Jedná se konkrétně o Audi S1 E2. Je to auto, co převrátilo svět naruby. 5 válců v turbu, 20 ventilová technika, křídla od nevidím do nevidím, výkon motoru od 500koní do nekonečna, zvuk motoru ještě nic nepřekonalo. Tohle všechno v jedné kastli. Téměř všechny díly už mám pohromadě, karoserii také, nedokážu s určitostí říci, kdy přesně bude tento pekelný stroj hotov, ale slibuju, že premiéra bude v Sedlčanech. Plánuji soutěže o svezení, takže je se na co těšit. Pokud znáte nějaké nadšence, co by mohli pomoct klidně se ozvěte, aspoň jí dříve dostaneme na trať."
Jak vidíte stav současného českého rallycrossu?
"Český rallycross je podle mého pocitu v začarovaném kruhu. Chybí nám dostatečně silný promotér, který bude za nás kopat. Máme jednu stabilní trať! To je strašně málo. Když jsme chtěli vytvořit trať zde na jihu, tak po usilovné práci řekli ne místní obyvatelé. Velmi si vážím každého, kdo to aspoň zkusí, bohužel motorismu jako takovému, není přáno. Sport který produkuje přátelství, zdokonaluje řidičské schopnosti, řemeslnou práci, kreativní myšlení, vychovává mladé jezdce a další následovníky má červenou a nemá možnost růst. Možná, že se mýlím, nebo nemám potřebné informace. Každopádně mi přijde, že těch informací máme všichni málo. Spousta lidí se mě ptá, co z toho mám? Těžko hledám slova a už vůbec nemám slov když přijdou slova na startovné. Počkej ty platíš startovné a nic z toho nemáš? V tu chvíli, si připadám jako závislý na drogách, když nevíš kdy přestat. Dobře ti je jen na závodech. Nejsem sám kdo tomuhle sportu dává strašně moc, ale jak se říká - když ji miluješ není co řešit."
Nějaký vzkaz na závěr?
"Chtěl bych touto cestou poděkovat partnerům Čížek Racing, přátelům, kamarádům, rodině. Fanouškům rallycrossu, ať nám drží palce při klání a shánění partnerů, sponzorů, kteří podpoří naši společnou věc. Ať se nebojí říct si o podpis, fotku, plakát či samolepku. Lajkujte naše stránky, sdílejte, pomáháte šířit náš sport. Pořadatelům chci vzkázat ať se nebojí propagovat závody včas, na facebooku, v rádiu, v novinách a časopisech. Na závěr patří mé dík Markovi Cihlářovi za jeho neskutečný komentátorský výkon."