Slovenský jezdec Miroslav Pospíchal se už několik sezon řadí k absolutní špičce zónového rallycrossu. V posledních třech letech s naftovým vozem Volkswagen Polo stal mistrem v divizi SuperTouringCars +2000. Na startu nebude chybět ani v nové sezoně. Tentokrát ovšem v nejsilnější divizi SuperCars.
Začátky v autokrosu
Jako mladému mu učaroval autokros. V patnácti ho otec vzal na autokrosový závod, později už se kupovalo první auto, kterým bylo Fiat Ritmo od Karola Šedivého. V šestnácti letech odstartoval do své první sezony. "Začátky byly hodně zajímavé. V prvním závodě jsem zničil motor, ve třetím šel přes střechu. Museli jsme koupit nové sériové auto a celé ho přeskládat. Vystřídal jsem řadu aut. Se Škodou Fabia jsem se ukázal i v mistrovství Evropy v nejsilnější divizi, ale nestíhal jsem kvůli malému výkonu. Po roce s corollou, které končila homologace jsem svoji autokrosovou dráhu uzavřel," říká na úvod Miroslav Pospíchal.
"Autokros na Slovensku upadá a nevypadá to s ním dobře. Myšlenka přestupu do rallycrossu s v týmu setkala s nadšením a tak přišla na řadu stavba vozu Volkswagen Polo TDi. V roce 2014 jsem zkusil jeden závod a u rallycrossu už zůstal. Líbila se mi větší rychlost, střídání povrchů a také joker lap. Navíc kromě soupeřů závodíte i s časem," pokračoval slovenský závodník.
Naftové polo
Proč padla volba zrovna na naftové auto? "Polo jsme stavěli do tehdejší divize SuperTouringCars. Jevilo se mi to jako levná varianta. Konkurence je i po rozdělení této divize velká, přesto dokážeme konkurovat i autům se silnějšími benzinovými turbomotory. Dokonce je porážíme. Závody jsou pro diváky velmi zajímavé. Loni nás potrápily technické problémy. V prvním závodě odešlo turbo, pak zase poloosy. V Sedlčanech jsme je preventivně vyměnili před startem finále a stejně jedna nevydržela. Dramatický boj o titul vyvrcholil v Greinbachu. Po kolizi se soupeřem jsem prorazil kolo a do finále nepostoupil. Smůlu měl ovšem i Karl Schadenhofer, který nakonec skončil čtvrtý a do závěrečného finále se také nedostal. Tím bylo jasné, že už mě bodově nemůže přeskočit. Někdy je to i o štěstí," uvedl Miroslav Pospíchal.
Přestup do SuperCars
Slovenský jezdec připravil pro letošní rok pro rallycrossové příznivce překvapení. V týmových dílnách už se připravuje vůz Škoda Fabia Mk2 pro divizi SuperCars, se kterým skončil v roce 2014 Oleg Grishin na druhém místě v Rallycross Challenge Europe. "Zatím je vůz v rukou mechaniků a probíhají rozsáhlé úpravy. Věřím, že do Slovakiaringu všechno stihneme a budeme moci startovat. Poděkovat je třeba především mému otci, který už devatenáct sezon stojí při mě a je mi velkou oporou. Díky patří i mému mechanikovi Jožkovi Prihelovi a mým reklamním partnerům, kteří do mého závodění vkládají nemalé finanční prostředky," uzavírá Miroslav Pospíchal.