Poprvé od červencového požáru vozů Lancia v Lydden Hillu se znovu závodilo v rámci mistrovství světa. Světový šampionát se vrátil na trať Killarney do Kapského Města v Jižní Africe. A poprvé v historii se závodilo se stejnými vozy - Zeroid X1. První závod vyhrál Johan Kristoffersson před Kevinem Hansenem a Timo Scheiderem.
"Byl to ošemetný den, ale měl jsem štěstí, že jsem vzhledem k omezené viditelnosti na trati dokázal jezdit vpředu. Tyto vozy jsou trochu jiné než ty, se kterými jsme zvyklí jezdit, a startovní pole je hodně vyrovnané. Prvních pár zatáček ve finále bylo docela napínavých, myslel jsem si, že se ve druhé zatáčce roztočím. Trať byla také místy dost rozbitá, takže jsem jel na jistotu, abych se vyhnul případnému defektu," řekl po prvním závodě v Kapském Městě Johan Kristoffersson.
Druhý závod přinesl švédskému jezdci první letošní porážku. Finálovou jízdu vyhrál Timo Scheider a získal tak své první vítězství v rámci mistrovství světa. Na druhém místě skončil znovu Kevin Hansen před Johanem Kristofferssonem. Přitom pro Scheidera nezačal druhý závod dobře, v měřeném tréninku ho zastavila porucha motoru. "Je teď dost těžké popsat pocity. Po tomto vítězství jsem toužil už nějakou dobu, nebylo to vždycky jednoduché, ale bojovali jsme dál a já se vždycky snažím vyždímat maximum z toho, co mám. Konkurence v mistrovství světa je vysoká a všichni víme, jak těžké je porazit Johana Kristofferssona. Jsem hrdý jak na sebe, tak na celý tým. Upřímně řečeno, je to docela ohromující. Toto vítězství chci věnovat svému tátovi, který loni zemřel. A také všem fanouškům tady v Kapském Městě," řekl Scheider, který se vítězstvím posunul na třetí místo v šampionátu za Kevina Hansena. "V obou finálových jízdách jsem byl pod tlakem. V sobotu jsme měli dobrou strategii průjezdu joker lapem, díky které jsem se mohl z pátého místa dostat na druhé. V neděli jsem tvrdě bojoval, abych opět skončil druhý. Získal jsem důležité body do šampionátu. Bylo fantastické se tento víkend vrátit k závodění. Každý posouval své limity. Určitě nás čeká ještě nějaká práce, abychom vůz optimalizovali pro další závody, ale máme k tomu velmi dobrý tým a těšíme se na závěr sezony," prohlásil Kevin Hansen.
O titulu se tak rozhodně až na posledních dvou podnicích v Hongkongu. Johan Kristoffersson má před závěrem sezony náskok šestatřiceti bodů. Velmi kritický byl k organizátorům a promotérovi šéf týmu KMS Tommy Kristoffersson. Druhý jezdec týmu Ole Christian Veiby měl v obou závodech technické problémy a druhý den musel kvůli nedostatku náhradních dílů ze závodu odstoupit. "Mám rozporuplné pocity. Na jednu stranu Johan zvýšil náskok v šampionátu, ale co se stalo Ole Christianovi, mě vůbec netěší. Od promotéra musíme chtít víc. Stalo se to, čeho jsme se obávali, když jsme nesměli jet s vlastními vozy. Investovali jsme spoustu peněz, abychom mohli jezdit s těmito auty, a pak nejsou žádné náhradní díly, když se něco začne kazit. Nemůžeme kontrolovat svůj vlastní výkon. Dalším problémem je prašnost tratě. Problém byl už v letech 2017, 2018 a 2019, ale stále pro něj není řešení. Dnes to bylo zřejmě rozhodující pro konečný výsledek," řekl Tommy Kristoffersson.
MS 2023 - Jižní Afrika - day 1-2 - highlights