V divizi Euro RX1 bylo na první závod přihlášeno plné startovní pole. V obou kategoriích mistrovství Evropy je totiž omezen počet startujících na dvacet. Nakonec se na startu sešlo osmnáct jezdců. První závod vyhrál Patrick O´Donovan, druhý byl Mika Liimatainen a třetí Damian Litwinowicz. Ani v Maďarsku, kde se na startu stálo sedmnát závodníků, nenašel britský jezdec přemožitele a v polovině šampionátu je vedení. Druhý je Mika Liimatainen a třetí Yuri Belevskiy.
„Necítil jsem se v Nyirádu nejlépe, ale zvládli jsme to. Ve finále jsem se snažil co nejvíce kontrolovat tempo, abych neudělal chybu. Byl jsem v pohodě a dokázal jsem to zvládnout zhruba na 90 procent. Jsou to další dobré body do šampionátu a jsem opravdu šťastný. Je hezké, že se nám podařilo ještě o kousek rozšířit náš náskok,“ řekl Patrick O´Donovan.
Kompletní sezonu mistrovství Evropy má letos v plánu také Aleš Fučík. Ke spokojenosti je ovšem v týmu KRTZ motorsport daleko. Ve Švédsku se Fučíkovi vůbec nedařilo a skončil až na osmnáctém místě, v Nyirádu se po třetím, prvním a dvou čtvrtých časech probojoval do semifinálových jízd a celkově skončil jedenáctý.
„Začátek závodu se mi nepovedl, v tréninku jsem si na brzdách škrtl o pneumatiku a poškodil zavěšení kola. Naštěstí se mechanikům podařilo auto do startu druhého tréninku dát zpět do pořádku. V první rozjížďce jsem udělal malou chybu v jokeru a propadl se na třetí místo. I díky problémům Karaie ve druhé rozjížďce se mi podařilo jízdu vyhrát, což znamenalo třetí místo po prvním dnu. Druhý den jsem ovšem už ve warm-upu cítil, že auto nemá takovou přilnavost a ztrácel jsem. Navíc po startu třetí jízdy přišel kontakt se soupeřem a další ztráta. Ve čtvrté kvalifikaci jsem měl pomalý defekt. Pneumatiky jsou vůbec letošním slabým článkem, za víkend jsme měli asi tři defekty. Chyboval jsem také v semifinále, což mě stálo lepší umístění, i když na postup by to zřejmě nestačilo. Po prvním dnu je pro nás konečný výsledek zklamání. Doufal jsem, že bych se mohl pohybovat na hraně postupu do finále. Musíme zapracovat na odolnosti auta. Tam máme největší deficit. Uvidíme, jestli se to podaří do dalšího závodu v Belgii,“ zhodnotil závod v Nyirádu Aleš Fučík.
Zcela odlišně vypadaly startovní listiny obou závodů pro divizi Euro RX3. Zatímco ve Švédsku jelo pouze devět závodníků, o závod v Nyirádu byl daleko větší zájem. Na start se postavilo čtrnáct jezdců. Oba závody dopadly stejně, zvítězil Nils Volland. V Maďarsku až po penalizaci původního vítěze Joao Ribeira. V průběžném pořadí je na třetím místě za Vollandem a Ribeirem Rakušan Dominik Senegacnik startující za český tým KRTZ motorsport s vozem Škoda Fabia.
Do konce mistrovství Evropy zbývají závody v belgickém Mettetu a portugalském Montalegre.