Seznam permanentních jezdců IMG FIA European rallycross championship nabízí jednu zajímavost. Chybí v něm vůz Ford Fiesta. Jediným zástupcem "modrého oválu" je Michael De Keersmaecker s focusem. Je zde převaha vozů Citroën DS3, nechybí Škoda, Renault, VW nebo Peugeot. Nepřihlásil se však Tanner Foust. Z dílen týmu OMSE Andréase Erikssona není v seznamu ani jeden vůz Ford Fiesta.
Loni, když automobilka Ford oznámila konec svojí podpory týmu M-Sport v mistrovství světa v rally se začalo mluvit o vstupu této značky do amerického Global rallycross championship. Taková podpora se pochopitelně Andréasi Erikssonovi hodila. Švéd tak vyrazí jako šéf týmu s vozy na bázi nejnovějšího modelu Ford Fiesta ST do GRC 2013. Za jejich volantem uvidíme Tannera Fousta, Briana Deegana a Kena Blocka. O účasti v mistrovství Evropy ani zmínka.
Eriksson tak veškeré své aktivity přesunul na americký kontinent. Se společností Ford podepsal dlouholetou smlouvu o spolupráci. Tým má od loňska základnu v Huntington Beach v Kalifornii. "Toto partnerství je to, co potřebujeme k tomu, abychom byli schopni vítězit i nadále v tomto mistrovství. Jsem nadšený, že budeme pokračovat s Fordem i v následujících letech v seriálu Global rallycross championship," řekl Eriksson. V Evropě se tak pravděpodobný tým OMSE ukáže jen při X-Games ve Španělsku a Německu.
Jak vidí samotný šéf týmu rallycross ve Spojených státech, jeho popularitu a budoucnost? "Ford si od svého vstupu slibuje pochopitelně zvýšení prodeje na americkém kontinentu. V dnešní době žádná automobilka neprodává špatná auta, proto lidi musíte přesvědit něčím zvláštním. Ford ukázal na rallycross. Potřebujeme získat pro tento sport osobnosti. Cokoliv jsme dělali s Marcusem Grönholmem, přineslo to větší sledovanost, než měl například světový šampionát v rally nebo DTM, konkurovat nejde jen formuli 1. Dnes všechna motorsitická média ví, co to je GRC. Jsem rád, že do rallycrossu přišla taková osobnost jako Petter Solberg. Má charakter šoumena a navíc je to skvělý pilot. Tanner Foust zase ukázal evropským jezdcům, že i Američan může jezdit rallycross. Někteří z nich by ho nyní rádi porazili na jeho domácí půdě. A jsou tu další jako Ken Block, jehož videa a kaskadérské umění všichni dobře znají. Do šampionátu by to chtělo přivést další jezdce z IndyCar nebo Nascar. Atraktivita rallycrossu musí mít vzestupnou podobu. Rád bych viděl něco podobného, co uměly tehdejší vozy skupiny B. Auta se musí se dát ovšem dobře ovládat. Vím, že lidi mají rádi dlouhé smyky, protože já je měl také rád. Nepotřebujeme jen velká jména, ale také dobré piloty. Evropské mistrovství se nyní se vstupem promotéra IMG bude snažit o získání statutu mistrovství světa. Pokud mám být upřímný, přišlo to o rok dříve něž jsem očekával. To ovšem ukazuje na velikost a vzestup popularity rallycrossu."
Andréas Eriksson přišel v zimě také s další zajímavým projektem. Jde o nové vozy SuperCar Lites, levnější verze klasické rallycrossové fiesty. Hlavním rozdílem je usazení motoru v zadní části auta. "Chtěl jsem vytvořit něco, s čím mohou mladí jezdci bez obav naskočit do rallycrossu. Mohou přijít v osmnácti a jezdit do čtyřiceti. Naučí se auto ovládat, správně nastavit tlumiče, přizpůsobit si ho svému jezdeckému stylu. Tyto auta navíc nejsou o tolik pomalejší než "klasický" vůz SuperCar. Cena začíná na sto tisících dolarech, i když popravdě už jsme spíše na stoosmdesáti tisících. Cílem je, ale jít s cenou dolů. Je to však těžké, když chcete aby jednotlivé komponenty měly určitou kvalitu," řekl Eriksson. Kromě seriálu GRC se nové vozy podle oznámení švédské oraganizace STCC (Swedish touring car oraganization) představí od roku 2014 také ve Švédsku.
Čím nás Andréas Eriksson překavapí v tomto roce? V každém případě tým OMSE, ať už za volantem seděl sám Eriksson nebo Tanner Foust, svým stylem závodění, bude mistrovství Evropy hodně chybět. A rozhodně by se společnosti IMG, promotérovi šampionátu, k získání většího počtu příznivců hodili.